Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #1 Skrevet 10. september 2012 Venninna mi uttrykte i ungdommen stor misnøye med at hun hørte sine foreldre ha sex med sine nye partnere. Jeg mente det var da ikke så farlig, hadde jo hørt mine foreldre fra tid til annen selv. Hun mente det var noe helt helt annet med steforeldre og forelder, og at det var supert ekkelt. Jeg tar det ikke så utrolig høytidelig om våre barn skulle høre oss, og tror ikke jeg ville tatt min sorg av det om de skulle høre oss når de ble lit eldre heller. Men jeg har stebarn, og vi har null sex når de er her, da vi bor i et hus som er lytt, og stebarna er større og oppe hele kvelden og natta. Jeg er livredd for å bli hørt, eller at de skal høre senge knirk. Det har gått greit så lenge det har vært orden på samvært og kortere perioder. Men nå snakker vi om at ene stebarnet skal flytte hit og bo her fast. Jeg tenker det blir slutten på sexlivet vårt. Det er nesten det eneste jeg tenker om saken. Ellers er det helt greit for meg, men jeg kan ikke slutte å tenke over at sex livet vårt forsvinner. Eller er det feil å tenke at det er så krise om stebarna vet om oss?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #2 Skrevet 10. september 2012 Tar du det ikke så høytidelig at barna deres hører dere? Seriøst? Mulig du ikke bryr deg, men har du tenkt på hva ungene føler angående dette? Enkelte ting trenger man ikke dytte på ungene sine, beklager....
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #3 Skrevet 10. september 2012 Nei, men de hører oss heller ikke, da de legger seg tidlig på kvelden. Tror nok ikke jeg kommer til å ta det så fryktelig hytidelig om de skulle høre oss senere i livet heller. Men stebarna, der er jeg nøye. Jeg tøk ingen skade av å høre at det knirka i foreldrene mine sin seng, og jeg tviler på at mine barn kommer til å ta skade av å høre at det knirker i vår. Ellers vet jeg om felere av mine venninner som har hørt at det har beveget seg på foreldrenes rom, og ingen som har hatt større problemer med dette. Alle har bare akseptert det som del av livet. Men igjen, stebarna er ikke minebarn, og de er tenåringer og det er ikke noe greit.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 11. september 2012 #5 Skrevet 11. september 2012 Tar du det ikke så høytidelig at barna deres hører dere? Seriøst? Mulig du ikke bryr deg, men har du tenkt på hva ungene føler angående dette? Enkelte ting trenger man ikke dytte på ungene sine, beklager.... Så dere har sluttet helt å ha sex etter at barna kom? Sunt forhold høres det ut som...
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 11. september 2012 #6 Skrevet 11. september 2012 Jeg må si, jeg hørte min mor og stefar noen ganger, og det er virkerlig ikke moro å sitte /ligge å høre dem, tror ikke jeg hadde syntes stort om det om det var begge mine foreldre heller, jeg tok jo helt klart ikke skade av det, men det var helt klart ubehagelig, og det hadde det nok uansett vært om det var min mor og far som "holdt på"..
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #7 Skrevet 11. september 2012 Tror nok de aller fleste har hørt sine foreldre ha sex opp igjennom oppveksten. Er jo en naturlig del av livet. Det er mye som ikke faller så naturlig i stefamiliene, mye følelser og andre bånd. Tenk kreativt, tror det er superviktig å ha fokus på forhold og hverandre, akkurat som i en kjernefamilie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå