Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #1 Skrevet 10. september 2012 Det går mot samlivsbrudd for meg og samboeren. Samboeren krever 50/50 barnefordeling for jenta våres på 15 mnd. Dette er noe jeg aldri kommer til å gå frivillig med på. Dette fordi jeg tror han kun ønsker en slik barnefordeling for og kunne såre meg mest mulig. Frem til nå har han vist svært lite engasjement når det kommer til datteren våres ( noe som er grunnen til at jeg nå vil ut av forholdet). Han passer henne når jeg er på jobb et par kvelder i uken, og jeg tror han tar godt vare på henne når jeg er borte,men bortsett fra det så er hun "mitt ansvar" som han sier. Han har aldri giddet og ta henne med på lekeplassen eller trilletur, aldri gidder han og hjelpe til med stell og lignende, og kan bli irritert om hun sutrer og er grinete, men han leker med henne noen minutter hver dag. Har hele tiden håpet at han skulle endre seg, men den gang ei... I det siste har han heller blitt mer og mer irritabel med oss hjemme. Det toppet seg for meg for noen dager siden da datteren våres våknet syk om natten og fikk lov og ligge inne med oss i dobbelsenga, hvorpå han våkner og slår til henne fordi hun sover urolig og spente borti han! Jeg kjenner nå at jeg er nervøs med tanke på at han skal være aleine med jenten min, redd for at hun skal være grinete sånn at pappaen blir irritert.. Det jeg lurer på er kommer han noen vei med den 50/50 fordelingen sin? Mener og ha hørt at det ikke anbefales for så små barn? Noen med erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #2 Skrevet 10. september 2012 Dette kommer han ingen vei med, hun er for liten for delt omsorg. I den alderen anbefaler de ikke faste overnattinger engang. Og retten dømmer ikke delt bosted før barnet er minst 7 år, og selv da skal alt ligge til rette for det. Dere skal samarbeide godt, bo på samme sted osv.. Om dere ikke er gift så følger automatisk hovedomsorgen mor. Så lenge du ikke frivillig går med på det, så er hans eneste måte å gå rettens vei. Og der vinner han ikke fram når hun er så liten. Med mindre du er til fare for deg selv og barnet. Mange fedre truer med 50/50, men når det kommer til stykket så verken orker eller gidder de det. Lykke til, dette er bare tomme trusler! Men ta vare på alt av meldinger, skriv nes alt han sier og gjør med dato og klokkeslett. Da stiller du sterkere i en evnt rettsak når du kan dokumentere hver minste lille trussel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå