Gå til innhold

Politisk korrekt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at flere får pes for at de er politisk korrekte og at de derfor er så kjedelige å diskutere med, så da lurer jeg på hva dere legger i dette uttrykket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her inne i kveld betyr det simpelthen "har andre meninger enn meg". Fritt oversatt kan man også si at alle som ikke ville finne på å si "Jeg er ikke rasist, men..." her defineres som politisk korrekte og derfor uønskete.

Skrevet

Jeg vil definere dette som å ikke si hva man kanskje egentlig mener, men si det man tror er konsensus mellom deltagere i en diskusjon. Derfor oppfattes det som kjedelig og intetsigende utsagn.

Skrevet

For meg blir det at man ikke kan/vil kommentere saker i nyhetsbildet for da kan man stemples som rasist/feminist/sjåvinist/barnemishandler/hva som helst.

Skrevet
For meg blir det at man ikke kan/vil kommentere saker i nyhetsbildet for da kan man stemples som rasist/feminist/sjåvinist/barnemishandler/hva som helst.
Jøss. Vet du hva noen av de andre ordene dine her betyr, da?
Skrevet

Jeg bruker ofte det uttrykket når folk er vage i uttalelsene for bevisst å ikke tråkke noen på tærne. Rent personlig kaller jeg en spade for en spade og er vel således ganske lite politisk korrekt. Jeg synes på en måte at politisk korrekthet har blitt en form for omvendt rasisme, der det på et vis er inneforstått at gruppen du omtaler skulle være mindreverdig/annerledes av noe slag, og at man derfor må lire av seg lange definisjoner som norskfødt av afghanske foreldre eller tilhørende en etnisk minoritetsgruppe av ikke-vestlig opprinnelse, istedet for å bare kalle vedkommende afghaner. Type.

Skrevet

Jeg tenker det handler om å bare gi uttrykk for de meningene som "passer seg". Men her inne brukes det om alle meninger man ikke liker. Ofte brukt av rasister som mener at alle egentlig er enig ned dem, men ikke tør si det.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Her inne i kveld betyr det simpelthen "har andre meninger enn meg". Fritt oversatt kan man også si at alle som ikke ville finne på å si "Jeg er ikke rasist, men..." her defineres som politisk korrekte og derfor uønskete.

 

Uønskede?? Det handler vel vel mer om at det er de politisk korrekte som er de som er de ønskede? Det handler vel mer om at gruppen forumet består av er veldig homogen og "korrekt", noe som gjør det litt kjedelig? Ser det liksom er litt in på dette forumet å bruke nick selv om man egentlig skal være anonym (på anonymforumet, er vel derfor det heter det. Dette tror jeg fører til at man sikkert vil være politisk korrekte for å ikke miste status i gruppen...

Skrevet
For meg blir det at man ikke kan/vil kommentere saker i nyhetsbildet for da kan man stemples som rasist/feminist/sjåvinist/barnemishandler/hva som helst.
Jøss. Vet du hva noen av de andre ordene dine her betyr, da?

 

Hm? Håper da det :)

Skrevet
Jeg vil definere dette som å ikke si hva man kanskje egentlig mener, men si det man tror er konsensus mellom deltagere i en diskusjon. Derfor oppfattes det som kjedelig og intetsigende utsagn.

 

Men hvorfor antar noen i en debatt at ikke med debbatanter sier det dem virkelig mener?? Og hvorfor er politisk korrekthet ( hva det nå er) inndirekte å se på som noe dårlig?

Skrevet
Her inne i kveld betyr det simpelthen "har andre meninger enn meg". Fritt oversatt kan man også si at alle som ikke ville finne på å si "Jeg er ikke rasist, men..." her defineres som politisk korrekte og derfor uønskete.
Uønskede?? Det handler vel vel mer om at det er de politisk korrekte som er de som er de ønskede? Det handler vel mer om at gruppen forumet består av er veldig homogen og "korrekt", noe som gjør det litt kjedelig? Ser det liksom er litt in på dette forumet å bruke nick selv om man egentlig skal være anonym (på anonymforumet, er vel derfor det heter det. Dette tror jeg fører til at man sikkert vil være politisk korrekte for å ikke miste status i gruppen...

 

Anonymforumet ble ikke ikke til for at man skulle være anonym her inne. Det ble til for at man skulle kunna ta opp vanskelige temaer eller problemstillinger uten å vise nicket sitt. Altså være anonym hvis man ville det. Jeg trur faktisk ikke at nickbruk fører til at man ikke sier meningene sine på lik linje som de som er anonymeMan har bare tatt valgt om å bruke nicket sitt og stå for det man sier åpent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...