Gå til innhold

Kollegaen min har pådratt meg bot og nekter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av mine kollegaer ba pent om å få låne bilen min i en lunchpause for noen uker siden. Jeg liker egentlig ikke å låne bort, men følte at det var kjipt av meg å si nei siden vi har en god tone og hun var i en kjip situasjon som gjorde at hun var helt nødt til å dra ut og fikse noe.

Hun kom tilbake, takket for lånet og leverte nøkkelen. Så langt alt bra.

En uke senere får jeg en bot i posten pga brudd på fartsgrensen forbi en fotoboks. Jeg kjører forbi denne boksen hver dag på vei til jobb og er veldig bevisst på den samt at jeg sjelden kjører for fort. Jeg sjekket tidspunktet og fant ut at dette måtte være da hun lånte bilen.

Gikk til henne med boten og fortalte at jeg ville returnere den og skrive at hun var føreren men jeg ville jo fortelle henne dette først. Nå nekter hun og sier at hun ikke kjørte den veien en gang så jeg kan glemme å sette henne som sjåfør, så la hun til at jeg pleier å kjøre den veien og at jeg kanskje fikk ta det roligere neste gang, så lo hun og gikk.

Jeg er så satt ut, hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har gitt henne beskjed, så jeg hadde sendt inn en melding om at hun var føreren.

OG jeg hadde aldri mer lånt henne noen ting. Noen personer er bare frekk

Skrevet

Politiet sitter med bildet så da bør det være enkelt å se hvem sjåføren er

Skrevet

Hei,

Her må du trå varsomt....er du 100% sikker på at det ER hun som var sjåfør da? Jeg ville spurt etter dato og klokkeslett for når denne overtredelser er registrert først, slik at du eventuelt kan slå i bordet med dette. Du vet jo når hun har lånt bilen. Men det er selvfølgelig en kjip situasjon....

Lykke til :-)

Skrevet

Det er tatt bilde av henne på denne fotoboksen, så du får bare sifra at du ikke var føreren og be dem sjekke dette.

Skrevet

Hei,

Her må du trå varsomt....er du 100% sikker på at det ER hun som var sjåfør da? Jeg ville spurt etter dato og klokkeslett for når denne overtredelser er registrert først, slik at du eventuelt kan slå i bordet med dette. Du vet jo når hun har lånt bilen. Men det er selvfølgelig en kjip situasjon....

Det står jo på boten, så ja jeg vet at det er henne. Hvis hun ikke har lånt den videre. Jeg var i lunchmøte den dagen, så jeg vet med sikkerhet at jeg ikke har kjørt på den tiden.

Skrevet

Du kan bestride boten på grunn av at det ikke er deg som har kjørt og be om å få bildet som er tatt.

Det får man nemlig, og da vil du sannsynligvis se hvem som kjørte bilen. Fotokvaliteten er ikke allverdens, men ok, slik at man som regel kan kjenne igjen personen.

Tenker hun blir lang i maska når du smeller bildet av henne i bordet..

Jeg er forresten helt sikker på at man kan få bilde. Vet om en som var sikker på at hun umuuulig kunne ha blitt tatt, helt til bildet kom. hehe. Det var henne :-)

Skrevet

Hei,

Det står jo på boten, så ja jeg vet at det er henne. Hvis hun ikke har lånt den videre. Jeg var i lunchmøte den dagen, så jeg vet med sikkerhet at jeg ikke har kjørt på den tiden.

Dette må du si til henne!!! Det går bare ikke an å oppføre seg slik, og dersom boten er pådratt i det tidspunktet hun lånte bilen er det bare rett og rimelig at hun skal betale! Før henne opp som sjåfør, uten å tvile på det engang. Heier på deg :-)

Skrevet

Det blir vel tatt bilde av føreren, så om det ikke var deg, er det sikkert ikke vanskelig å se hvem det var.

Skrevet

Bare be politiet om bildet du, så blir hun nødt til å betale. Evnt så gir du bekjed om hvem som førte bilen på det gitte tidspunktet, så tar politiet saken videre.

Bildene er så detaljert at det ikke skal være noe problem å identifisere hvem som kjørte bilen.

Skrevet

Du bestrider boten og ber om å få se bildet. Er det henne så opplyser du politiet om hennes navn. Da sitter hun i saksa ;)

Skrevet

Faen for ei kjerring.. Kan nesten virke som hun gjorde det med vilje også! Når du får bildet, så pass på å vis det til henne i en situasjon slik at flest mulig av kollegaene dine får det med seg. Drit henne ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...