Gå til innhold

Tips ang barnehage..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:) Snuppa vår skal begynne i barnehagen om ei uke:) Hun er 11 mnd. Jeg er veldig usikker nå hvilken type ute sko og innesko som anbefales i barnehage. Hun kan ikke gå enda så det er en del kryping men tror hun kommer til å begynne å gå om ikke lenge. Har dere tips?:)

Hva slags klær og hvor mye av hver plagg burde en ha med der?

Og hvilken mat?

Vi har ikke fått så masse info om akkurat det så derfor tenkte jeg å spørre her. Vi er på ferie i utlandet nå og det blir litt dyrt å ringe bhg nå:)

Er veldig takknemlig for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De anbefaler ikke å kjøpe sko før barnet har lært å gå. Vi hadde reima "poser" til vårt barn før han begynte å gå. Om du kjøper et par sånne, så kan du jo evt høre med barnehagen når dere begynner. det er ofte ikke så viktig å ha med slike ting de førstge par dagene.

Tips til sko når den tid kommer er enten ecco eller ponny, som har helt supre "førstesko".

Skrevet

Ok takk for svar:) Hva med innesko/sokker ev?

Skrevet

Flere som kan gi meg noen gode tips?

Skrevet

Stonz istedetfor sko. Vanntette, forede "poser" til å tre på bena.

Skrevet
Flere som kan gi meg noen gode tips?

Det beste tipset jeg kan gi er at du spør personalet under tilvenningen:)

Om hun krabber så er det viktig med god polstring i baken og på knærne. Også er det viktig at utedressene er tette rundt skoene/støvlene

Skrevet
Ok takk for svar:) Hva med innesko/sokker ev?

Jeg foretrekker sånne sokketøfler til mine barn. Myk såle, gir godt grep og sitter godt på foten.

Nowali sine er veldig gode, men litt dyre og kan være litt vanskelig å få tak i. De fleste kjedebutikker har tilsvarende, de kan være av varierende kvalitet, men så koster de ikke så mye heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...