Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #1 Skrevet 10. september 2012 Jeg har en tidligere (fra før-barn tiden) venninne som nå har flyttet til samme by som meg. Hun har en eldre sønn enn jeg har, og i dag har hun og sønnen vært på besøk. Jeg har alltid sett for meg at hun var en konsekvent og god, trygg mor, men det jeg fikk oppleve i dag viste det motsatte. Barnet er en veldig grei og koselig gutt på 4 år. Som 4 åringer flest har han mange spørsmål om diverse. Disse spurte han flittig om til sin mor. Mor avviser alt uten ordentlig begrunnelse. Jeg grep inn et par ganger for å gi en god forklaring på ting og tang her i huset. Så begynte gutten å mase om å dra hjem. Han var jo klart lei etter ca. 2 timer på besøk. Mor avviste igjen, og ga forklaring om at når den lange viseren på klokka kommer på f.eks. 12, så drar vi. Men da den kom dit avviste hun gutten igjen når han påpekte det, og ga han en ny tid å forholde seg til. Når gutten igjen begynte å "mase", tok hun en avis og dunket han i hodet på han og ba han holde kjeft. Jeg reagerte på dette og sa strengt ifra til henne om at det der hun gjorde ikke er tillatt hjemme hos oss. Hun avfeide det jeg sa og skiftet snakkeemne helt upåvirket. Jeg ble mildt sagt sjokkert og bestemte meg for å prøve å veilede henne litt. Dersom situasjonen ikke bedrer seg vet jeg ikke riktig hva jeg skal ta meg til... Jeg kjenner hennes mor ganske godt, som min venninne er veldig avhengig av (jeg tror moren hennes har oppdratt sønnen til min venninne, da de har bodd under samme tak i mange år). Må muligens ta kontakt med min venninnes mor for å "advare" om at hun kan bli meldt ifra om til barnevernet dersom hun ikke forbedrer sin oppførsel mot barnet. Synes så synd i guttungen som må tåle sånne frekke, upassende svar! Dersom ingen har skjønt det enda, så er vi begge unge mødre. Hun er hakket eldre enn meg, men jeg føler meg så mye flinkere med mitt barn. Ikke for å skryte, men jeg VET at man kan være en bedre mor enn det hun viste meg i dag, for det er jeg selv. Hva ville dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #2 Skrevet 10. september 2012 For en oppførsel mot barnet sitt..Hadde selv tatt kontakt med moren hennes og fortalt det du sa. ingen kan oppføre seg slik mot barnet sitt.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 10. september 2012 #3 Skrevet 10. september 2012 Gud så glad jeg er for at du faktisk sa ifra! Nok av dem som ser på og lar det bli med tanken : " Oi, det der var ikke bra!" Tilbring litt mer tid med henne og observer litt. Hvis du føler at hun virkelig ikke egner seg som mor, så tar du en telefon. Hvem slår sønnen sin fordi han stiller spørsmål? Hvem slår barnet sitt i det hele tatt? Hisser meg sånn opp over slike mennesker Stakkars lille gutten!
Kliko Skrevet 10. september 2012 #4 Skrevet 10. september 2012 Uff, stakkars barn =/ Vet ikke om det egentlig er en barnevernssak ( bortsett fra det at hun kanskje "slo" sønnen med avisen). Men det er alikevel ikke okei å oppføre seg sånn her!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #5 Skrevet 10. september 2012 Jeg glemte å skrive at hun flere ganger truet barnet med at det må til en fremmed familie dersom barnet ikke oppførte seg. Det er ganske drastisk å true med synes nå jeg. Eller true uansett hva det er med er rimelig drastisk. Jeg var nemlig en tur hos min egen mor og fortalte om alt dette til henne. Hun ga meg beskjed om at alle familier er annerledes og det er hennes måte å være på. Fikk ikke helt fred med det svaret, så jeg måtte spørre dere for å være helt sikker på at jeg ikke er blitt helt koko i hodet nå.. HI
Mamma4livet Skrevet 10. september 2012 #6 Skrevet 10. september 2012 Uff. Høres ut som om hun kan gjøre stor skade på barnet sitt ut fra det du beskriver. Du har all grunn til å være bekymret. Flott at du bryr deg om gutten. Ta først kontakt anonymt med barnevern og diskuter saken med de. Du vil nok få gode råd for hva du bør gjøre.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 10. september 2012 #7 Skrevet 10. september 2012 Jeg var nemlig en tur hos min egen mor og fortalte om alt dette til henne. Hun ga meg beskjed om at alle familier er annerledes og det er hennes måte å være på. Fikk ikke helt fred med det svaret, så jeg måtte spørre dere for å være helt sikker på at jeg ikke er blitt helt koko i hodet nå.. HI Det er en typisk "gammeldags" måte å tenke på. Før i tiden skulle man ikke blande seg så mye i hva andre familier gjorde. Men i dagens samfunn bryr vi oss. Jeg hadde ikke sittet på laurbærene, hadde jeg vært deg.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 10. september 2012 #8 Skrevet 10. september 2012 Jeg glemte å skrive at hun flere ganger truet barnet med at det må til en fremmed familie dersom barnet ikke oppførte seg. Det er ganske drastisk å true med synes nå jeg. Eller true uansett hva det er med er rimelig drastisk. Jeg var nemlig en tur hos min egen mor og fortalte om alt dette til henne. Hun ga meg beskjed om at alle familier er annerledes og det er hennes måte å være på. Fikk ikke helt fred med det svaret, så jeg måtte spørre dere for å være helt sikker på at jeg ikke er blitt helt koko i hodet nå.. HI Hun truer barnet? Ring å rådfør deg med barnevernet, du. Du kan jo høre hva de synes om saken. Jeg synes ikke dette høres ut som en spesielt oppegående mor
Toocute Skrevet 10. september 2012 #9 Skrevet 10. september 2012 tipper du skremte denne moren da du sa i fra id et hun klappet avisen på hode til gutten. håper hun fikk seg en skikkelig støkk!!! kan tenke hun ikke var så høy i hatten da. Kjempe bra at du sa i fra og at du tar dette veldig seriøst. for sånn som dette skal det ikke være!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå