Gå til innhold

Vktreduksjon - BMI

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært hos gynekolog i dag pga veldig ustabil mensen og mistanke om pcos (heter det det?). Der fikk jeg vite at bmien min er veldig høy (33.6) og at dersom jeg ønsker å få barn, evt få hjelp mot ufrivillig barnløshet så må jeg gå endel ned i vekt. Gynekolog sa ikke hvor mye jeg må gå ned i kg, men hun sa at jeg må ned til en bmi på ca 30.

Noen som kan hjelpe meg med å regne ut, fpr jeg har nemlig ikke peiling på dette i det heletatt.. Jeg er 1.65 høy og 90 kg. Hvor mye må jeg gå ned for å få BMI på 30?

Er det dessuten flere som har hatt dette problemet, og hva gjorde dere for å gå ned i vekt på best mulig måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes ørten BMI-kalkulatorer på nett. Du må være 81 kg for å ha 30 i BMI ( da er BMI rett under 30).

Jeg begynte å trene og spise mindre og sunnere til hvert måltid.

Skrevet

Du bør gå ned ca 10 kg. Men ideelt ca 25 kg. Det er ikke så store tall som du tror. Prøver du å begrense inntaket og elske murringen i magen går det fort! Husk, når det murrer er det positivt for deg!

Skrevet

Eh.. man skal jo ikke gå rundt sulten da! Håper du troller.

Skrevet
Du bør gå ned ca 10 kg. Men ideelt ca 25 kg. Det er ikke så store tall som du tror. Prøver du å begrense inntaket og elske murringen i magen går det fort! Husk, når det murrer er det positivt for deg!

Jeg antar du spøker? Oppfordrer du HI til å sulte seg selv?

Skrevet

Noen sulting blir ikke aktuelt, så den kommentaren overser jeg glatt ;-)

Ellers takk for svar :-)

Dere som har gått ned 10 kg eller mer, hva spiste du til frokost, lunch og middag, og hvor ofte trente du? Trenger tips og råd til å komme skikkelig i gang :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...