Gå til innhold

Urinprøve: Kan jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

tisse i et glass om morgenen i 7 tida for å bruke det til en graviditetstest kl 12?

Tenker på at morgenurinen er best mtp riktig resultat av hcg stigning.

Er gravid og vil ta en cb med ukesindikator for å se om den er steget:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En urinprøve må stå i kjøleskap etter 2 timer, så setter du det der vil det nok gå fint. :) Husk å blande urinen før du bruker den.

Lykke til! :)

Skrevet

vil tro det.. uten at jeg er sikker... ;-)

Skrevet

vil tro det.. uten at jeg er sikker... ;-)

Skrevet

Takk for svar:)

Ok, så jeg kan ikke ta den med meg i veska til jeg skal bruke den?

Så om jeg tar den kl 7, setter den i kjøleskapet, blander den og bruker den til gtest kl 12 så vil det bli som å ta den på morgenen? :)

Skrevet
En urinprøve må stå i kjøleskap etter 2 timer, så setter du det der vil det nok gå fint. :) Husk å blande urinen før du bruker den. Lykke til! :)

Hvor står dette? Har du link?

Jeg bor langt fra legekontoret og har med urinprøve som ofte er både 5 og 6 timer gamle og som ikke er i kjøleskapet, og de sier at det ikke er noe problem.

Skrevet

No problem!

Jeg tisser når jeg står opp, og lar glasset stå i vasken (er alene hjemme på hverdagene) til jeg har time. Har stått i 4-5 timer, uten at det har hatt utslag på testen.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Skal settes i kjøleskapet innen to timer, og når den tas ut skal den være romtemperert før du bruker den.

Lykke til!

Skrevet
En urinprøve må stå i kjøleskap etter 2 timer, så setter du det der vil det nok gå fint. :) Husk å blande urinen før du bruker den. Lykke til! :)
Hvor står dette? Har du link? Jeg bor langt fra legekontoret og har med urinprøve som ofte er både 5 og 6 timer gamle og som ikke er i kjøleskapet, og de sier at det ikke er noe problem.

Det har jeg lært på skolen, men har ingen link å vise til. ;)

Skrevet

Takk dere, da prøver jeg på det :)

Altså:

Tisse i glasset

Inn i kjøleskapet

Ut å bli romtemperert

Ta test

Stemmer? Og da er hcg'en intakt og samme som da den var fersk?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Takk dere, da prøver jeg på det :)

Altså:

Tisse i glasset

Inn i kjøleskapet

Ut å bli romtemperert

Ta test

Stemmer? Og da er hcg'en intakt og samme som da den var fersk?

Jupp:)

Skrevet

Kan jeg holde glasset under varmt vann for å få det romtemperert? Det er jo iskaldt etter å ha stått i kjøleskapet og tar jo tid før det blir romtemperert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...