*minime* Skrevet 10. september 2012 #1 Skrevet 10. september 2012 jenta mi på 3 uker gulper alltid etter amming. men hun virker fortsatt sulten. hun kan gulpe mye også. trodde gulping kom av at de hadde spist for mye jeg. åsså er hun vanskelig og roe ned på kveldene. noen tips noe
humlesurr Skrevet 10. september 2012 #2 Skrevet 10. september 2012 (endret) Det kan være mange grunner til at de gulper, og noen barn er bare slik. Har hun mye luft i magen så kan luften presse opp maten. Luft i mage får de også til å lete etter puppen. Det er ikke sikkert det er dette som er problemet, men jeg kan forklare hva jeg gjorde for å få opp luften i et forsøk på å unngå så mye gulp: Hold babyen tett inntil deg og støtt hodet godt, bøy deg helt fram og opp igjen, ganske fort. Slik at babyen ligger litt nedover og så oppreist igjen. (gudameg for en forklaring). Uansett, da synes jeg det ble lettere å få opp rapen uten de værste gulpesprutene. Akkurat som om luften kom seg øverst i magesekken om du skjønner. Endret 10. september 2012 av humlesurr
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #3 Skrevet 10. september 2012 Kan det være låsninger i nakken? Vi gikk til kiropraktor, og da løste alt seg. Snakk med lege eller fysio eller bestill time hos kiro. Noen barn gulper, og det trenger ikke ha noe med om de spiser for mye eller ikke. Hvis hun spiser for mye, så stopp litt før og gi smokk, kos, evt over i vogn så hun sovner. Det kan være lurt at hun ikke ligger helt vannrett, men i helling i både seng og i vogn. (legg noen bøker under sengebeina og bygg opp i vogna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå