Gå til innhold

Noen her med gradert permisjon? Her er mine planer:)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er egentlig ute etter innspill og synspunkter på gradert permisjon. Så håper noen gidder å svare:)

Vi har tenkt til og velge 100% lønn. Planen er at jeg er hjemme første 6 mnd. Deretter tar mannen 4 uker perm, og jeg jobber 100% de ukene. Deretter tar jeg ut den siste mnd med mammaperm sammenhengende. ( stemmer det at jeg har 7 mnd mammaperm??) For så jobbe deltid noen mnd før en eventuell barnehagestart, det pappaen er hjemme 2 dager i uken i permisjon. Han har ikke mulighet til og ta ut full pappaperm sammenhengende pga jobb.

Høres dette gjennomførbart ut? Håper jeg gjorde meg greit forstått:)

Endret av *piami*
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Vi skal gjøre noe lignende, fint å kunne dra ut permisjonen uten at det er ubetalt :) Men jeg ville regnet tiden ut i uker, ikke måneder, for å være sikker på at det blir helt rett.

Skrevet

Har du snakket med din arbeidsgiver? Ikke lett for alle arbeidsplasser at man kommer tilbake for bare 4 uker pga vikar.

Skrevet

Vi gjorde det nesten slik og det fungerte supert! Jeg var hjemme i seks mnd, så jobbet jeg to dager i uken frem til barnehagestart. Begynte ikke i barnehage før barnet var 15 mnd ( i hovedopptaket), jeg tok noe ulønnet perm, og brukte oppspart ferie. Både pappaen og jeg var veldig fornøyd:)

Skrevet

Har du snakket med din arbeidsgiver? Ikke lett for alle arbeidsplasser at man kommer tilbake for bare 4 uker pga vikar.

Ja, det er svært gunstig for arbeidsgiver at jeg er tilbake fortest mulig, da jeg jobber som frisør, og derfor ikke benytter vikarer:)

Skrevet

Ja. Vi skal gjøre noe lignende, fint å kunne dra ut permisjonen uten at det er ubetalt :) Men jeg ville regnet tiden ut i uker, ikke måneder, for å være sikker på at det blir helt rett.

Takk for svar:) Ja, baby blir født i januar så da er d greit å få strekt permisjonen lengst mulig. Hadde du 100% eller 80% dekningsgrad?

Skrevet

Vi har gradert utak:)

Jeg gikk hjemme de første 5 mnd. Så begynte jeg deltid 1 dag i uken å annenvær lørdag. Mens pappa`n var hjemme de dagene. Slik har vi nå holdt på siden 1 juni. Og jeg begynner på jobb for fullt 1 okt. Da har pappa`n brukt 17 dager av sin perm. Og tar ut sin resterende permisjon når jeg begynner på jobb:) Dette har funket fint for oss. Men LITT av ett søknads styr hos NAV! Blir helt svett. De dagene jeg har jobbet får jeg tilbake i form av permisjon med penger fra NAV. Så de dagene skal jeg ta ut på Januar tenkte jeg:) Håper det ikke ble for rotete forklart..

Må også nevne at jeg tok hele juli "fri" fra NAV, altså en ekstra mnd perm uten lønn.

Skrevet

Vi har gradert utak:)

Jeg gikk hjemme de første 5 mnd. Så begynte jeg deltid 1 dag i uken å annenvær lørdag. Mens pappa`n var hjemme de dagene. Slik har vi nå holdt på siden 1 juni. Og jeg begynner på jobb for fullt 1 okt. Da har pappa`n brukt 17 dager av sin perm. Og tar ut sin resterende permisjon når jeg begynner på jobb:) Dette har funket fint for oss. Men LITT av ett søknads styr hos NAV! Blir helt svett. De dagene jeg har jobbet får jeg tilbake i form av permisjon med penger fra NAV. Så de dagene skal jeg ta ut på Januar tenkte jeg:) Håper det ikke ble for rotete forklart..

Må også nevne at jeg tok hele juli "fri" fra NAV, altså en ekstra mnd perm uten lønn.

Akkurat dette med og få det ned på papiret, blir jo et kapittel for seg selv:P Vi må nok avtale "time" på NAV, slik at de kan hjelpe oss og sette opp permisjonen. Så er vi sikker på at det blir riktig.

Ser flere her begynte bare med 1 dag eller 2 etter 5/6 mnd, er d urealistisk og begynne fullt i en mnd før jeg tar perm igjen tro?:S Tenker da mest på nattesøvnen og amming.. Hmm, vi må nok sette oss ned og diskutere dette en gang til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...