tigergutt<3 Skrevet 10. september 2012 #1 Skrevet 10. september 2012 Fikk mnd brev rett før helgen og der stod det at foreldreutvalget hadde bestemt at i år var det kun 3 åringene som fikk bli fotografert ingen andre barn Jeg ble kjempeskuffet, har gledet meg til søskenbildet av gutta nå når minsten begynte. Noe av begrunnelsen som blir gitt er kjøpepress og at det er to fryktelige dager for barna mens fotografering foregår. Mye skriking..... Jeg bare lurer på hva dere mener? Er det så fryktelig en opplevelse for barna? Og opplever dere at barn fra 5-0 år maser om å kjøpe bilder?
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 10. september 2012 #2 Skrevet 10. september 2012 Skal de ikke ha et fellesbilde av alle barna og de ansatte heller? Akkurat når det kommer til portrettbildet, så kunne vi vært foruten det. Er alltid litt sånn 80-talls look på det, og føler at vi tar bedre bilder selv Men synes det er kjempe koselig å ha bildet av alle barna og ansatte. Datteren min på 3 år synes det er veldig stas å fortelle hvem alle er.
Love my kidz Skrevet 10. september 2012 #3 Skrevet 10. september 2012 Hm.. litt dum bestemmelse synes jeg. Det skulle heller vært en slags påmelding. At de som er interesserte kan skrive seg på en liste. Da er det jo 100% frivillig og man slipper å stresse både barn, ansatte og fotograf unødvendig. Jeg vil tro at det må gå an å gjøre et unntak for deg slik at du får søskenbilde. Spør, og det ordner seg
tigergutt<3 Skrevet 10. september 2012 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2012 Sånn som d er nå så får jeg ikke bilde i d hele tatt da eldste blir 4 og minste 2:( Det har alltid vært påmelding for dem som ønsker bilder, d har også alltid vært mulig å sende alle bilder i retur når man har kikket gjennom dem. Så ingen kjøpe tvang. Eldste er fotografert hvert år og jeg har samlet alle bilder i en perm. Mellomste er fotografert tre år, og så blir d ikke mer Minsten får tydeligvis bare et bilde med seg når han blir gammel nok...
Lammelåret Skrevet 10. september 2012 #5 Skrevet 10. september 2012 Det blir et kjøpepress fordi det er vondt for noen (mange?) foreldre å si nei til å kjøpe bildene, som kommer i posten. Og det er fort gjort å glemme å returnere dem innen fristen slik at brått får man regning på flere hundre kroner - som mange familier ikke har råd til. Jeg foreslår at du ber om minstebarnet kan bli med på bildet når storebror skal fotograferes. Kan være at de gjør et unntak. Dersom du har anledning til å være tilstede den dagen blir det sikkert lettere å få ja?
tigergutt<3 Skrevet 10. september 2012 Forfatter #6 Skrevet 10. september 2012 Som sagt så blir ingen av mine fotografert i år siden de ikke er tre år:( Hvis det er kjøpepress å kjøpe bilder man egentlig har lyst på så kan se jo brukes til billige julepresanger. Men hva er da karneval ? For de barna som ikke har dag koster d kr 100,- hvis de vil komme pluss kostymer.... Hva med skidag..... Hva med sykkeldag...... Men men kanskje alt dette blir tatt bort siden d koster ekstra.
sillyfilly og Olivia Skrevet 10. september 2012 #7 Skrevet 10. september 2012 Det gikk da helt fint med alle barna når vi tok bilder av dem i fjor... Da var jenta mi et år. Ingen skriking. (Vi var der pga bildene var på hennes fridag).
Sunnybeach4gull :) Skrevet 10. september 2012 #8 Skrevet 10. september 2012 Her tok søsknene bilder i vår og jeg fikk totalt sjokk over prisene fotografen hadde! Full pakke kostet over 900 kr per barn... Altså nesten 2000 kr. Sendte endel i retur, men beholdt jo noen bilder også da siden barna var såå søte Men kjipt at de bestemmer at bare de over 3 år skal få ta bilde? Har dere kanskje en fotograf i nærheten du heller kan dra til å få tatt søskenbilde av guttene dine?
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 10. september 2012 #9 Skrevet 10. september 2012 Oi det var en rar avgjørelse å ta syntes jeg, jeg hadde faktisk blitt veldig skuffet, men jeg er førstegangs og kan endre oppfatning neste år. Her taes bilde første mandag, men det er helt frivillig og de som ikke ønsker kan sende mail å si de ikke vil bli med på bildet.
tigergutt<3 Skrevet 10. september 2012 Forfatter #10 Skrevet 10. september 2012 Her pleier bildene å koste 460 kr for gruppebilde, 4-5 ark med portrett i tillegg. Synes ikke d er så dyrt jeg. Og vi har brukt bildene som gaver til onkler og tanter og faddere. Besteforeldre og oldeforeldre:)
Aini Skrevet 10. september 2012 #11 Skrevet 10. september 2012 Synes det hadde holdt med selve barnehagebilde. Det er det eneste bilde jeg beholder fra barnehagen når de skal fotograferes. Så synes de kunne holdt seg til og ta bilde av alle på avdelingen. De fleste går til fotograf selv med barna sine. Og synes også det er dyrt og få alle de bildene. De kunne heller eventuelt sendt ut brukernavn og passord til alle foreldre slik de kan gå inn på nettet og sett bildene og velgt selv hvilke de ville bestilt.
mastermind Skrevet 11. september 2012 #12 Skrevet 11. september 2012 Hos oss tar de fellesbilde. I år var det kun det. året før var det påmelding for enkeltbilde, året før det tok alle enkeltbilde, ingen forpliktelser, men mye gråting!
Regina Phalange Skrevet 11. september 2012 #13 Skrevet 11. september 2012 Her skal vi ta bilde for første gang nå i september, og jeg gleder meg sånn til å se resultatet! Men som Juliea over her er jeg førstegangs, så er jo Ikke sikkert det et like stas neste år. Men synes ærlig talt det blir for mye dilling når man skal ta hensyn til kjøpepress! Voksne mennesker må klare å si at nei dette ønsker jeg ikke kjøpe. Er da vel ingen andre som trenger å vite om de beholder bildene eller ikke? Og om man ikke klarer å sende tilbake bildene innen tidsfristen så hadde man tydeligvis ikke sååå dårlig råd?
Tante Gustava Skrevet 11. september 2012 #14 Skrevet 11. september 2012 I vår barnehage tas det et fellesbilde, samt portrettbilde av hvert barn og søskenbilde. Men vi får ingen bilder tilsendt i posten uten å be om det... Alle barn får et passord så vi kan gå inn på hjemmesiden til fotografen, se på bildene og bestille akkurat de vi vil ha. Ikke noe kjøpepress. Vi bruker kjøpe bilder som vi bruker til julegaver til besteforeldre, og så syns guttene det er stas å ha fellesbildet på rommet sitt. Men at barnehagen bestemmer at bare 3åringene skal tas bilde av syns jeg var spesielt... Skal de ikke engang ta fellesbilde?
tigergutt<3 Skrevet 11. september 2012 Forfatter #15 Skrevet 11. september 2012 Det vil bli tatt gruppebilde til våren. Det er bgh ansatte som skal ta de bildene. Alle vil få et bilde da.... Men da er de jo snart ferdig med det året:(
~~ElleMelle~~ Skrevet 11. september 2012 #16 Skrevet 11. september 2012 Hadde ikke giddet å "brumme" så mye over det. Henvend deg direkte til fotografene og om han er interessert i å tjene penger tar han vel det søsken bildet. Men jeg vil tro du får FRYKTELIG mye mer igjen for pengene om du bestiller en litt dyrere time til søskenfoto hos fotografen enn de 5-10 minuttene han bruker på dine to i en bhg-foto sammenheng. Og sånn ellers er jeg av de som aldri bestiller bilde annet enn første året. Besteforeldre våre er ikke imponert over årlige bhg-bilder i julegave. Tar mye mer spennende bilder med et enkelt kamera og litt fantasi selv. Og spanderer på en fotograf session et par ganger i løpet av oppveksten. (Dvs én time til mine barn, og ikke fordelt på en hel bhg avd)
Gjest Heartbroken Skrevet 12. september 2012 #17 Skrevet 12. september 2012 Det blir et kjøpepress fordi det er vondt for noen (mange?) foreldre å si nei til å kjøpe bildene, som kommer i posten. Og det er fort gjort å glemme å returnere dem innen fristen slik at brått får man regning på flere hundre kroner - som mange familier ikke har råd til. Jeg foreslår at du ber om minstebarnet kan bli med på bildet når storebror skal fotograferes. Kan være at de gjør et unntak. Dersom du har anledning til å være tilstede den dagen blir det sikkert lettere å få ja? Jeg syns det kan bli litt hysteri i angsten for kjøpepress også, jeg. Det er klart at man skal ta hensyn til de som har dårlig råd, men her er det snakk om at det kommer en konvolutt med bildene i posten, og det er det vel fremdeles foreldrene som henter og åpner? Barna er så små at de ikke engang trenger å vite at bildene finnes. Og at man skal ta hensyn til at man kan GLEMME å returnere bildene for så å måtte betale det de koster...syns du virkelig at det er samfunnets ansvar?
lille sprelle Skrevet 13. september 2012 #18 Skrevet 13. september 2012 Det spørs vel litt på hvordan det ordnes fra fotografens side. Hos oss får vi et "prøvebilde" (med tekst på) og så kan vi velge å bestille. jeg vet at andre får bildene hjem og må avbestille/sende tilbake. Sistnevnte ordning er ikke ok synes jeg.
mastermind Skrevet 13. september 2012 #19 Skrevet 13. september 2012 Synes mange fokuserer på kjøpepresset her. Det er ikke det som er saken for barnehagen tror jeg. For barnehagen sin del er det en enorm jobb å gjennomføre fotograferingen fordi fotografene BARE tar bilde, mens de ansatte må trøste og få barna til å smile. Skjønner dem godt! Holder med gruppebilde synes jeg, andre bilder kan folk ordne selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå