Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sÅnn at det alltid kommer blod under fødsel? Jeg har bare født i vann jeg, så ungen hadde jo ikke noe blod på seg, og det kom heller ikke noe blod i vannet før navlestrengen ble klippet.. Så- hvor kommer egentlig alt dette blodet fra? Bare lurer liksom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fra moren selv som oftest. Det er ikke normalt at det kommer masse blod under en fødsel!

Skrevet

Tror de alltid har blod på seg. Kommer vel fra livmoren? Eller hmm- fra samme plass som det kommer når man har mensen.

Tror jeg:p

Skrevet

Hvis man revner eller blir klippet vil det jo blø. Jeg begynte å blø voldsomt etter at morkaken var kommet ut, det var fra såret etter morkaken inni livmoren (men dette var jo etter at babyen var ute).

Skrevet

Er vel "meningen" at man skal miste litt blod, jeg har hvertfall alltid tror at alle blør en del.

Husker med førstemann når jeg tok sånn blodprosent eller noe (?) og jordmor lo og sa at ja, du har hvertfall mer enn nok å gå på til fødselen.

Og med andremann så hadde de med en student som spurte jordmoren om jeg ikke blødde litt vel mye, men jordmor sa nei, at det var helt normalt den mengden som kom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...