Gå til innhold

hvordan få foundation til å se bra ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har veldig tørr hud. Og har hatt på foundation i noen timer nå, og det ser helt jævli ut. Ser ut som den har smuldra opp på en måte :-/ tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du flytende eller pudder til foundation da?

Viktig å bruke rett krem for huden din under, slik at det jevnes skikkelig ut.

Skrevet

du bør ha en fondation tilnærmet lik din egen hudfarge.

jeg pleier å rense huden først for å få vekk gamle/døde hudceller,så tar jeg på fuktighetskrem,deretter en primer,så fondation og til slutt mineralpudderfondation,resultatet blir kjempebra:-)

Skrevet

har veldig tørr hud. Og har hatt på foundation i noen timer nå, og det ser helt jævli ut. Ser ut som den har smuldra opp på en måte :-/ tips?

Ta deg en tur til hudpleier og få hjelp med riktige produkter til din hud, jeg tror ikke det er foundationen i seg selv som er problemet ditt, men underlaget.

Skrevet

Da må du bruke en god ansiktskrem under, en som er tilpasset din hudtype :)

Skrevet

Jeg bruker i pudderform. Kanskje det er best med flytende siden jeg har så tørr hud?

Hva er god ansiktskrem? :P Syns jeg har prøvd så mye forsjellig.

Skrevet
du bør ha en fondation tilnærmet lik din egen hudfarge. jeg pleier å rense huden først for å få vekk gamle/døde hudceller,så tar jeg på fuktighetskrem,deretter en primer,så fondation og til slutt mineralpudderfondation,resultatet blir kjempebra:-)

Fikk hjelp med fargevalget der jeg kjøpte sminken. jeg har hatt på fuktighetskrem, så primer. også foundation i pudderform fra baremineral.

Skrevet

jeg ville nok hatt en foundation mellom primer og menralpudder foundation.

Har selv tørr hud og dette fungerer kjempe fint,såleng jeg er påpasselig med hudproduktene i annsiktet før jeg sminker meg.

Det har utrolig mye å si.

Rense med god rensekrem som er tilpasset din hudtype, også en god annsiktkrem. :)

Skrevet

Jeg bruker i pudderform. Kanskje det er best med flytende siden jeg har så tørr hud?

Hva er god ansiktskrem? :P Syns jeg har prøvd så mye forsjellig.

Jeg må bare nok en gang misjonere litt for at du tar deg en tur til hudpleier og finner ut hva som passer din hud. Jeg trodde i mange år at jeg hadde tørr hud og brukte den ene kremen etter den andre men ingenting hjalp. Og de få kremene som jeg følte at ga nok fuktighet var så fete at jeg ble helt blank i ansiktet. Ikke særlig lekkert. Det viste seg at jeg har sensitiv hud, og etter at jeg byttet til produkter tilpasset min hud har jeg aldri hatt problemer med at jeg tørker ut :)

Skrevet

Alfa omega er at den passer din hudfarge. Her må du prøve deg frem der hvor du kjøper sminke. Prøvd på kjevebenet, og ikke på hendene som mange gjør. man har gjerne forskjellig hudfarge på hender og i ansikt. Få gjerne de ansatte til å hjelpe deg. Helst bruk en nyanse lysere enn hudfargen din. Gi farge og glød ved å bruke solpudder eller rouge.

Er huden tørr og flassete, må man prøve å behandle det problemet. Eller bytte merke på foundation. Smør godt med fuktighetskrem før du legger foundation. En primer skal være med å gjøre sminken mer holdbar. Den skal legges før du legger foundation ;)

Skrevet

Da skal jeg gjøre det :)

Jeg har veldig sensitiv hud å, må snart klare å finne noen produkter til problemhuden min ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...