Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #1 Skrevet 10. september 2012 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vi har alltid vært enige om at vi bare skulle ha tre barn - men her sitter jeg da, med en knallpositiv clearblue test i hånda. Er enten 4 eller 8 uker tror jeg. Har gått på minipilla siden jeg fikk forrige barn, men var en del syk da jeg var på ferie (magesjau og oppkast - kanskje pillen ikke fikk virke, før den kom ut? - i så fall er jeg åtte uker på vei). Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Har ikke ringt mannen min ennå med nyhetene, redd for hva han kommer til å si. Redd for hvordan jeg vil reagere. I det hele tatt: redd! På den ene siden: å få et fjerde barn innebærer komplikasjoner: Vi har for lite hus, for liten bil. Vi har lagt mange planer, som ikkebærer at vi er en familie på fem, ikke seks. På den andre siden: Jeg ser ikke for meg å klare å gå gjennom en abort. Hva gjør jeg? Fortvilet hilsen Anonyma
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #2 Skrevet 10. september 2012 Been there, done that! Og sannelig, vi overlevde
gravid me nr 8 :-) Skrevet 10. september 2012 #3 Skrevet 10. september 2012 Følge hjerte ditt å ikke utfør en abort som du vet du kan komme til å angre på Alt går,d går ann å finne løsninger ang hus hjem å bil,bare til å vær kreative..Lykke til
Mamma_til_2 Skrevet 10. september 2012 #4 Skrevet 10. september 2012 Du setter deg ned med mannen i kveld etter at barna er lagt seg og prater ut om hus, bil og alt annet som måtte komme frem med tanke på en baby til, nå vet jeg ikke hvor gamle de andre barna er og hvilke planer som ikke kan forandres litt, men det er viktig at dere prater om dette, vill mannen ha ett barn til, vill du ha ett barn til?? kom frem til en løsning som passer dere og som begge er fortrolig med.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #5 Skrevet 10. september 2012 Da tar du abort. Og steriliserer deg i samme slengen. Hvorfor har ingen av dere gjort det før hvis dere har vært enige om at tre barn er nok?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #6 Skrevet 10. september 2012 Takk for responsen! Det er vanskelig, det her. Hodet mitt er et eneste kaos. Må snakke med mannen min så snart som mulig, men vil ikke ringe han om dette. Vil snakke med ham ansikt til ansikt. Du/dere som har vært igjennom dette - hvordan ble dere enige i hva som var best å gjøre? Jeg tenker at det fornuftige å gjøre, er abort. Men her følger hjertet absolutt ikke fornuften - jeg ser på de flotte barna mine, og tenker at jeg ville ikke vært noen av dem foruten. Håper mannen min klarer å se det på samme måten.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #7 Skrevet 10. september 2012 Da tar du abort. Og steriliserer deg i samme slengen. Hvorfor har ingen av dere gjort det før hvis dere har vært enige om at tre barn er nok? Sterilisering er bestillt, men det er noe som heter ventetid... Anonyma
Fru Blåbær Skrevet 10. september 2012 #8 Skrevet 10. september 2012 Følg hjertet ditt, det andre ordner seg!
magica fra tryll Skrevet 10. september 2012 #9 Skrevet 10. september 2012 Selvfølgelig tar dere imot denne fantastske gaven. Som du selv sier,-du har jo tre av dem fra før, og vet hvordan dere elsker dem. Praktiske ting har praktiske løsninger. Tror ikke størrelsen på huset eller bilen avgjør hvor gode foreldre man er. Tror nok det er best å følge hjertet i en sånn sak, hjertet har mer peiling på slike ting enn fornuften:) Jeg har selv 6 barn, som er et resultat av hjertet og ikke så mye fornuft. Veldig lykkelig med det. Lykke til!!
Fire småtroll Skrevet 10. september 2012 #10 Skrevet 10. september 2012 Skjedde her også, jeg gråt da jeg sto foran mannen med positiv test, fullstendig kaos i hodet og ante ikke hvordan han ville reagere heller (han skulle sterilisere seg). Men abort var aldri noe tema her, ikke for meg og ikke for han. Når vi så på de tre fantastiske barna vi allerede hadde var det ikke noe alternativ å fjerne det fjerde altså... Så han tok rundt meg, bannet, og smilte. Vi måtte jo bare smile av det også, at spiren i magen bare bestemte seg for å komme til oss, uten å spørre først Vi har bygd på huset litt, omorganisert økonomien litt, spart inn der vi kan. Lagt litt andre planer for fremtiden og tilpasset oss. Ny bil kjøpte vi ikke før den nye babyen var rundt 6 mnd gammel, er jo ikke så ofte alle 6 er på kjøretur samtidig. Har gått veldig greit med oss, minstejenta er en del av flokken som vi nå selvfølgelig ikke kunne tenke oss livet uten. Barna er nå 11, 8, 5 og 3 år gamle og livet er herlig Og ja, nå er sterilisering gjennomført....
PintSizedDictator Skrevet 10. september 2012 #11 Skrevet 10. september 2012 Vår tredje var heller ikek planlagt og jeg har sagt lenge at jeg ikke ville ha fler enn 2. Jeg om sterilisering hos legen min og men hun mente jeg var for ung og måtte vente. Nå sitter jeg her da i uke 24 og storkoser meg! Vi må bare omrokkere litt for å få plass, men det går så fint så og vi gleder oss begge to nå. Lykke til uansett hva du velger!
GlemMegEi Skrevet 10. september 2012 #12 Skrevet 10. september 2012 dere må gjøre hva som er best for dere,vi skulle ikke ha mer en to barn,men nå har vi fått nr.tre og jeg angrer ikke ett sekund. en abort kan man angre på,men man angrer aldri på sitt barn som man har i armene.krever bare litt mer planlegging og og omrokkeringer:-) men jeg kan ikke bestemme hva du skal gjøre.gjør det du kan leve med:-)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #13 Skrevet 10. september 2012 Takk for all respons! Jeg tror nok at vi skal finne ut av det, når kaoset har lagt seg i hodet mitt - og sikkert i min manns også, når han får vite det i kveld... Får vel først og fremst få en time hos legen, og finne ut hvor langt vi er på vei. Anonyma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå