Gå til innhold

Folatsyre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange har tatt disse?

Er de så kjempe viktig??

Er ca fem uker på vei, har akkurat begynt og ta de. Før på nette står det jo at det e kjeeeempe viktig!

Men i mitt første svangerskap, så sa legen min at dette bare var tull og ta.

Men han sammenligne også fysioterapi mot bekkenløsning, med alternativ medisin og svada. Som utfalte at æ blei sykemeld ifra fjerde måned i svangerskapet..

Men tilbaket til temaet mitt, hehe. Har disse tabelette noe og si?

Var også og ga blod to dagen før jeg fant ut at jeg var gravid. Kan det ha noe og si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke stolt på legen din, jeg!

Folat er viktig å ta, i første trimester, for å unngå ryggmargsbrokk. Kanskje er det andre ting også det er bra for - det vet ikke jeg. Men ihvertfall når det gjelder ryggmargsbrokk.

Tror ikke blodgivningen har noe å si. Man skal ikke gi blod når man er gravid fordi man gjerne blir blodfattig av selve graviditeten. Om du er blodfattig vil de jo sjekke på første kontroll hos legen. Men jeg ville ikke gått til legen du skriver om ;) ;) ;)

Skrevet

http://www.lommelege...B8r-du-ta-folat

Ideelt sett bør man ta folsyre/folat fra man planlegger å bli gravid, da det kan motvirke ryggmargsbrokk hos barnet. Du kan jo ikke gjøre noe med at du ikke har tatt folat før - men bare fortsett å ta det fra nå av - bedre sent enn aldri :).

Skrevet

Takk for svar:) har heldigvis byttet lege:D har æ har nu, blei forbanna når æ fortalte om den gamle legen min. Men ikke så mye man kan gjøre me det som har skjedd før.

Men skal fortsette på tablettene med go samvittighet nu:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...