Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #1 Skrevet 10. september 2012 Når byttet dere fra bag til sportsdel???? Får beskjed fra lege og helsesøster at vi må vente til ca 8 Mnd- men hun hater å ligge i bagen. Er 7 Mnd nå.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #2 Skrevet 10. september 2012 Lege og helsesøster kan vel ikke bestemme det... Du må selv se det an i forhold til barnet ditt. Dersom hun ikke trives i bagen så bytter du.... Pass bare på ryggen hennes, men det er vel ikke noe problem på en 7 mnd gammel baby
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #3 Skrevet 10. september 2012 Ærlig talt! Ta dine egne valg. Helsesøster og lege kommer med anbefalinger og du bestemmer. Dersom ungen mistrives i vognen, må du sette ting opp mot hverandre. Ikke få frisk luft (fordi det bare blir skriking i vognen) mot å belaste ryggen i en ryggstøtte som ikke kan legges helt ned. Jeg byttet til sportdelen da lillemann var fire måneder. Jeg vet at det belastet ryggen hans, men jeg mener at dette ikke kan vÆre veldig skadelig, da ryggstøtten legges nesten helt ned, og vi ikke er ute i mange timer av gangen. Så, for oss var det viktigere at trollet fikk frisk luft på tur. Ferdig med det!
*Miss Flua* Skrevet 10. september 2012 #4 Skrevet 10. september 2012 Her bytta vi da mini var 4 mnd, bag'en ble for liten. Men vi satt han ikke opp selv om i bytta, den kan jo ligge flatt. Og om dere ikke vil sette han/hun helt opp i sittestilling, så går det an å bare ta det på første hakket. Da vil han/hun kunne følge mer med, uten å sitte rett opp og ned på rumpa
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #5 Skrevet 10. september 2012 Ærlig talt! Ta dine egne valg. Helsesøster og lege kommer med anbefalinger og du bestemmer. Dersom ungen mistrives i vognen, må du sette ting opp mot hverandre. Ikke få frisk luft (fordi det bare blir skriking i vognen) mot å belaste ryggen i en ryggstøtte som ikke kan legges helt ned. Jeg byttet til sportdelen da lillemann var fire måneder. Jeg vet at det belastet ryggen hans, men jeg mener at dette ikke kan vÆre veldig skadelig, da ryggstøtten legges nesten helt ned, og vi ikke er ute i mange timer av gangen. Så, for oss var det viktigere at trollet fikk frisk luft på tur. Ferdig med det! Svært så krass! Stått opp på feil fot idag eller?? Kjære hi- her bytta vi ve 7 Mnd:)
Løvinna30 Skrevet 10. september 2012 #6 Skrevet 10. september 2012 Jeg byttet da mini var 6-7 mnd :-)
Mrs. Bouquet Skrevet 10. september 2012 #8 Skrevet 10. september 2012 Jeg byttet når de trengte seler i vogna, og det er ofte lenge før 8 mnd. i mange tilfeller. Jeg har også drasset på en sofapute for at babyen ikke ville ligge flatt, da kan en like godt gå over til sportsdelen. Er det noe spesielt som gjør at lege og helsesøster uttaler seg om dette?
TPK Skrevet 10. september 2012 #9 Skrevet 10. september 2012 Byttet da han var 5 mnd, da var han for lang for bagdelen. Men hadde ryggen helt nede da, den er jo så godt som liggende. Gikk vel noen mnd til før jeg brukte de andre hakkene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå