Gå til innhold

Snus

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Munnhulekreft,tungerotskreft,spiserørskreft,ventrikkel-kreft, pankreaskreft. Også dårlig tannkjøtt,hull i tennene og dårlig ånde,da. Har nettopp sluttet selv,så dette er min påminnelsesliste for ikke å begynne igjen. Har sett endel av disse kreft-typene på veldig nært hold,og det er ikke vakkert!

Skrevet

Snus er MYE MINDRE farlig enn sigaretter. Det er selvfølgelig noen risikofaktorer. Snus har veldig mye nikotin i seg, noe som _kan_ føre til åreforklalkning og andre ulumskheter. Noen mener også at det kan føre til kreft i munnhulen, men studier av svensker (svensker snuser som kjent mye) opp mot andre folkeslag viser ingen overrepresentasjon av kreft i munnhulen, så dette er det nok egentlig ikke så mye hold i.

En lege jeg kjenner sier at snus kan sammenlignes med å tygge nikotintyggis. Veldig veldig mye mindre skadelig enn røyking.

Gjest Ballongmamma
Skrevet

Jeg sluttet å snuse da jeg ble gravid, men som storforbruker før den tid kan jeg fortelle at snus "spiser seg oppover" i tannkjøttet, slik at man får et ekstra hulrom oppi der. Tannkjøttet trekker seg også oppover, så på den måten er det jo litt dumt for tennene. Merket stor forskjell på trening da jeg trappet ned til litt mildere styrke på snusen. Blodårene trekker seg sammen av nikotinen, og får derfor ført mindre oksygen til musklene. Jeg ble altså i bedre form av å slutte. Snus er også meget skadelig for lommeboka.

Men! jeg kommer nok til å begynne igjen når jeg er ferdig med de to barna jeg skal ha, for fytte rakkern jeg savner snusen min!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...