Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #1 Skrevet 10. september 2012 Hva mener dere om personer som bruker penger som pressmiddel? De som bruker penger for å få barna til å gjøre som de vil? F.eks om barnet ikke vil være med på en ting, for å få barnet til å være med så betaler mor/far barnet 200 kr. Hva tenker dere om slike personer?
Studine mevik Skrevet 10. september 2012 #2 Skrevet 10. september 2012 Merker at det har jeg aldri gjort meg opp en mening om. Jeg har aldri opplevd at folk gjør det. I utgangpunktet så mener jeg at det er viktigere å få barna til å ha lyst til å være med enn å presse dem til å være med, men så finnes det mange måter å motivere barna og jeg ville vel ikke valgt penger som motivasjon til mine barn. Jeg er oppvokst med at penger får man om man gjør noe for dem i form av husarbeid, klippe plen osv, så det ville vært helt feil for meg å gi barna penger for at de skal gjøre som jeg vil.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #3 Skrevet 10. september 2012 At de har valgt den letteste løsningen der og da, noe som barna ikke er bra for ungene på lang sikt.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #4 Skrevet 10. september 2012 Hva tror dere det gjør med barna når de blir større?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #5 Skrevet 10. september 2012 Hva tror dere det gjør med barna når de blir større?
Gjest Miryks Skrevet 10. september 2012 #6 Skrevet 10. september 2012 Nei, hva tror du? Jeg tror de får en stygg kollisjon i møte med virkeligheten.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #7 Skrevet 10. september 2012 Har aldri hørt om foreldre som har gjort det på den måten. I noen tilfeller tenker jeg det kan være greit nok. Hvis det dreier seg om at familien skal en helg til bestemor for å male huset og ordne hagen for høsten for eksempel. I andre tilfeller vil det sikkert være dumt.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 10. september 2012 #8 Skrevet 10. september 2012 Da jeg var i trass som 16 åring gjorde pappa det iblant:) win win, jeg holdt kjeft og var grei mot en ny veske. Veldig feil da. Jeg kommer ikke til å gjøre det på mine barn. Det skjedde sjeldent for meg også bare når jeg var helt motbydelig, men vi skulle i losjen eller noe og det var vikig at jeg ble med
hit og dit Skrevet 10. september 2012 #9 Skrevet 10. september 2012 Problemstillingen har jeg aldri tenkt over. Men når du nevner det så høres det ikke så lurt ut.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #10 Skrevet 10. september 2012 Da jeg var 8-9 år var det en gutt i klassen som fikk 1000 kr av moren sin for å være med i kirken på julaften... Husker jeg var litt misunnelig samtidig som jeg var litt glad for at vi ikke hadde det sånn hjemme også.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #11 Skrevet 10. september 2012 De voksne gjør seg selv en bjørnetjeneste. Tro hvor de vil utnytte dette når de blir større. Og hvor de selv vil manipulere. "Mamma, jeg trenger penger. Kan jeg få penger, hvis jeg gjør det og det"?? Skjønner ikke hvorfor de skal ha barna til å gjøre ting de ikke vil. Men jeg skal være ærlig. Jeg bruker pressmiddel på de små barna mine for å få klippet neglene deres. Jeg sier at de skal få et eller annet hvis jeg bare får klippet de fordømte, lange og skittne neglene Ellers er de jo helt umulig. Men de er for små til å skjønne betydningen av penger ennå. Men prinsippet er litt det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå