Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #1 Skrevet 10. september 2012 Vi var i fødselsdag til en tennåring med skilte foreldre i helgen. Gaven var treningstøy. Vi fikk tilsnakk, så også gutten selv hørte det, av hans farmor. Det var tydligvis en tåplig gave. Det var mors oppgave å holde gutten med klær og da likte de ikke at han fikk det fra fars side av familien. Det fikk holde med bidraget. Når vi ga gaver burde vi sørge for at det var ting som far ellers hadde måttet betale, ikke ting som ellers måtte gått fra mors lommebok. Tenker man faktisk sånn? Både gutten selv og far virket forøvrig fornøyde både med gave og selskap. Det er bare besteforeldrene som var sure og sære.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #2 Skrevet 10. september 2012 ??! Mye rare folk...! Ikke mye du kan gjøre, ville bare ristet på hodet og ikke brydd meg mer. Alt visse folk tror de kan legge seg opp i, altså! Nesten utrolig.
Gjest Ziva Skrevet 10. september 2012 #3 Skrevet 10. september 2012 Farmor hadde klart fått beskjed om å holde den dårlig skjulte bitterheten for seg selv.
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. september 2012 #4 Skrevet 10. september 2012 Haha, alvorlig talt?? Regner med at far her får like mye "praktiske" gaver til ungene som det vi får. Ulltøy, vintertøy osv...
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #5 Skrevet 10. september 2012 Her er det en farmor som ikke bryr seg om barnebarnet sitt, men penger, og så kan det være at far har klaget tidligere på hvor mye han betaler i bidrag.
Gjest yrild Skrevet 10. september 2012 #6 Skrevet 10. september 2012 For en dame!!? Idioti! Er bare å riste på hodet og gå så langt vekk som mulig fra slike mennesker.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #7 Skrevet 10. september 2012 Nei, man tenker ikke sånn. Og om man gjør det så bør man ha skamvett nok til å holde det for seg selv. Gaven var da til gutten, ikke til faren.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #8 Skrevet 10. september 2012 Det er faktisk noe av det latterligste jeg har hørt, tror jeg hadde ledd damen rett opp i ansiktet om jeg hadde fått en slik beskjed. Nei, det er ikke vanlig å tenke sånn. Det er helt vanlig å gi praktiske gaver til nevøer og nieser i tenårene, skilte foreldre eller ei. Tenåringer er dyre i drift og ofte ønsker de seg slike ting selv, både fra farsslekt og morsslekt
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #9 Skrevet 10. september 2012 Det er faktisk noe av det latterligste jeg har hørt, tror jeg hadde ledd damen rett opp i ansiktet om jeg hadde fått en slik beskjed. Nei, det er ikke vanlig å tenke sånn. Det er helt vanlig å gi praktiske gaver til nevøer og nieser i tenårene, skilte foreldre eller ei. Tenåringer er dyre i drift og ofte ønsker de seg slike ting selv, både fra farsslekt og morsslekt Nå er ikke disse menneskene i vår familie. Det er venner av oss, men det blir jo det samme. Godt å høre at det ikke er vi som er helt på jordet her.
Nordhagenjentene :) Skrevet 10. september 2012 #10 Skrevet 10. september 2012 Djises! Vi har det sånn her at gaver hun får av vår familie, blir her. Da har vi klær og leker her, eller at hun har lommepenger her. Mest fordi hun er veeeeldig flink til å huske på å ta med ting hjem til mamma, men når hun kommer til oss er lite/ingenting med tilbake og hun kan klage over at hun kjeder seg fordi hun ikke har noe å leke med. Ullklær hun får til jul fordeler vi, siden hun bare er her annenhver helg - hun trenger det mer hos mor, men vi har to sett her også. Og syklene hun har fått av farfar hver gang hun har trengt ny er selvsagt hos mor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå