Gå til innhold

Hvilke klær bruger man på nyfødt om vinteren, tjener på når de skal ut


sologsommer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spørs jo litt hvordan de fraktes hjem? De fleste blir vel hentet i bil, tenker jeg. Mitt vinterbarn hadde på seg en liten ulldress (Janus) over bodyen, samt en god lue - og så hadde han et pledd over seg i bilstolen. Bilen ble hentet, sånn at vi bare gikk tre meter fra sykehuset til oppvarma bil, så han var jo ikke utendørs noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det samme som over sist. Denne gangen satser jeg på ull body og strømpebukse, en liten lue og Voksi Move poser i bilsetene. Synes det var dumt med bare ull / fleece sist, siden det var skikkelig sur vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hentet mini hjem i -3 grader i slutten av januar sist. Hadde på han ullbody og ullstrømpebukse, samt en bamsefleecedress utenpå. Han ble satt i bilstol i oppvarmet bil, og vi hadde bare ti minutter å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hentet mini hjem i -3 grader i slutten av januar sist. Hadde på han ullbody og ullstrømpebukse, samt en bamsefleecedress utenpå. Han ble satt i bilstol i oppvarmet bil, og vi hadde bare ti minutter å kjøre.

 

kreperte han ikke av varmen?? lol.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal vesla ha på seg body, strømpebukse, strikket hentesett i ull (sparkebukse, jakke, lue og sokker) og et ullpledd. Vi har 5 min kjøretur hjem, og mannen henter oss utenfor hovedinngangen i oppvarmet bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hentet mini hjem i -3 grader i slutten av januar sist. Hadde på han ullbody og ullstrømpebukse, samt en bamsefleecedress utenpå. Han ble satt i bilstol i oppvarmet bil, og vi hadde bare ti minutter å kjøre.
kreperte han ikke av varmen?? lol.. :P

 

Når jeg leser svaret mitt så kan det nesten høres sånn ut, hehe. Men han holdt seg i helt grei temperatur. Hadde vi kjørt lenger hadde han garantert ikke hatt så mye klær på seg. Se bilde ;) Han drukner i dressen som er størrelse 50.

post-676749-0-22505000-1347292669_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

strømpebukser på søte små føtter... jamen... føler de seg ikke litt hemmet og innestengt... åh stakka søte små... (hater strømpebukser selv)

jeg tenkte en langermet body med go'bukse og myke fluffy sokker og ull lue og ull hansker også ruller vi hele han i bamsedressen sin med søte små bamse ører på :P den er ikke av ull men fleece og bomull. så har han også en voksi pose av dun og fleece. og så klart oppvarmet bil... svetter selv bare ved tanken av all klær..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hentet mini hjem i -3 grader i slutten av januar sist. Hadde på han ullbody og ullstrømpebukse, samt en bamsefleecedress utenpå. Han ble satt i bilstol i oppvarmet bil, og vi hadde bare ti minutter å kjøre.
kreperte han ikke av varmen?? lol.. :P
Når jeg leser svaret mitt så kan det nesten høres sånn ut, hehe. Men han holdt seg i helt grei temperatur. Hadde vi kjørt lenger hadde han garantert ikke hatt så mye klær på seg. Se bilde ;) Han drukner i dressen som er størrelse 50.

 

ååååååå sååååå liten... fikk lyst å spise han... såååååå søøøøt... men ja.. det så ikke ut som altfor mye klær... jeg tenker nok på megselv og det faktum at jeg hater å ha på meg mye klær. :P når du leser det jeg skrev så virker det som om jeg kommer til å kle på han mer enn det du gjorde.. haha... man ser ikke ting klart før man får det på papir. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hentet mini hjem i -3 grader i slutten av januar sist. Hadde på han ullbody og ullstrømpebukse, samt en bamsefleecedress utenpå. Han ble satt i bilstol i oppvarmet bil, og vi hadde bare ti minutter å kjøre.
kreperte han ikke av varmen?? lol.. :P
Når jeg leser svaret mitt så kan det nesten høres sånn ut, hehe. Men han holdt seg i helt grei temperatur. Hadde vi kjørt lenger hadde han garantert ikke hatt så mye klær på seg. Se bilde ;) Han drukner i dressen som er størrelse 50.
ååååååå sååååå liten... fikk lyst å spise han... såååååå søøøøt... men ja.. det så ikke ut som altfor mye klær... jeg tenker nok på megselv og det faktum at jeg hater å ha på meg mye klær. :P når du leser det jeg skrev så virker det som om jeg kommer til å kle på han mer enn det du gjorde.. haha... man ser ikke ting klart før man får det på papir. ;)

 

Hehe, bitteliten på bildet, men nå er han en turbo av en 3,5-åring ;)

Man må jo se an temperaturen litt og, hvor kaldt det er. Vi skal kjøpe Voksi Move posen denne gangen, da det blir mye turer til og fra barnehagen og da praktisk å ikke kle på så mye. Mulig den blir brukt hjem fra barnehagen og.

 

Hehe, ja hørtes ut som du og skulle kle på litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

strømpebukser på søte små føtter... jamen... føler de seg ikke litt hemmet og innestengt... åh stakka søte små... (hater strømpebukser selv) jeg tenkte en langermet body med go'bukse og myke fluffy sokker og ull lue og ull hansker også ruller vi hele han i bamsedressen sin med søte små bamse ører på :P den er ikke av ull men fleece og bomull. så har han også en voksi pose av dun og fleece. og så klart oppvarmet bil... svetter selv bare ved tanken av all klær..

 

Jeg trodde heller ikke vi skulle bruke noe særlig strømpebukser på mini. Brukte det faktisk mer enn jeg trodde, siden det var litt vanskelig å få sokker til å sitte på. De sparker mye med beina, hehe. Og mange av sokkene er ubrukelige! Men vi brukte veldig mye ullstillongs uten fot også, og ullsokker. de tynne ullsokkene fra Name It til rundt 100 kroner for 5 par er geniale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

strømpebukser på søte små føtter... jamen... føler de seg ikke litt hemmet og innestengt... åh stakka søte små... (hater strømpebukser selv) jeg tenkte en langermet body med go'bukse og myke fluffy sokker og ull lue og ull hansker også ruller vi hele han i bamsedressen sin med søte små bamse ører på :P den er ikke av ull men fleece og bomull. så har han også en voksi pose av dun og fleece. og så klart oppvarmet bil... svetter selv bare ved tanken av all klær..
Jeg trodde heller ikke vi skulle bruke noe særlig strømpebukser på mini. Brukte det faktisk mer enn jeg trodde, siden det var litt vanskelig å få sokker til å sitte på. De sparker mye med beina, hehe. Og mange av sokkene er ubrukelige! Men vi brukte veldig mye ullstillongs uten fot også, og ullsokker. de tynne ullsokkene fra Name It til rundt 100 kroner for 5 par er geniale!

 

åh da skal jeg kjøpe de.. 5 par til 100 kr. jeg har investert i litt mange sparkebukser og one piece med fot. så jeg slipper både sokker og strømpebukse ;) men mulig jeg må kjøpe et par strømpebukser i tilfelle februar og mars får minus grader og han må ha body, strømpebukse og bukse... hmmm... stakka lille stich.. total innpakket. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hentet mini hjem i -3 grader i slutten av januar sist. Hadde på han ullbody og ullstrømpebukse, samt en bamsefleecedress utenpå. Han ble satt i bilstol i oppvarmet bil, og vi hadde bare ti minutter å kjøre.
kreperte han ikke av varmen?? lol.. :P
Når jeg leser svaret mitt så kan det nesten høres sånn ut, hehe. Men han holdt seg i helt grei temperatur. Hadde vi kjørt lenger hadde han garantert ikke hatt så mye klær på seg. Se bilde ;) Han drukner i dressen som er størrelse 50.

 

 

 

Så helt utrolig nydelig!!!!

 

Var han veldig liten, eller har jeg glemt hvor små de er??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hentet mini hjem i -3 grader i slutten av januar sist. Hadde på han ullbody og ullstrømpebukse, samt en bamsefleecedress utenpå. Han ble satt i bilstol i oppvarmet bil, og vi hadde bare ti minutter å kjøre.
kreperte han ikke av varmen?? lol.. :P
Når jeg leser svaret mitt så kan det nesten høres sånn ut, hehe. Men han holdt seg i helt grei temperatur. Hadde vi kjørt lenger hadde han garantert ikke hatt så mye klær på seg. Se bilde ;) Han drukner i dressen som er størrelse 50.
Så helt utrolig nydelig!!!! Var han veldig liten, eller har jeg glemt hvor små de er??

 

Hehe, du har nok bare glemt hvor små de er ;) Han var helt gjennomsnittlig. 50 cm og 3750 gram. Men gikk ned til 3410 før vi forlot sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hentet mini hjem i -3 grader i slutten av januar sist. Hadde på han ullbody og ullstrømpebukse, samt en bamsefleecedress utenpå. Han ble satt i bilstol i oppvarmet bil, og vi hadde bare ti minutter å kjøre.
kreperte han ikke av varmen?? lol.. :P
Når jeg leser svaret mitt så kan det nesten høres sånn ut, hehe. Men han holdt seg i helt grei temperatur. Hadde vi kjørt lenger hadde han garantert ikke hatt så mye klær på seg. Se bilde ;) Han drukner i dressen som er størrelse 50.
Så helt utrolig nydelig!!!! Var han veldig liten, eller har jeg glemt hvor små de er??
Hehe, du har nok bare glemt hvor små de er ;) Han var helt gjennomsnittlig. 50 cm og 3750 gram. Men gikk ned til 3410 før vi forlot sykehuset.

 

oj, oj. Nå gleder jeg meg enda mere... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal hun ha på seg body med armer og strømpebukse, samt en strikket bukse og genser. Putter henne opp i en voksi move bilstolpose og lue på toppen:) Har 20 min å kjøre hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...