Gå til innhold

Noen som bruker ull på barna sine nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ja! Bor i vest, ute ved kysten. Her er det kaldt og sur vind. Da er det på med ull under klærne. Når jeg henter eldstemann i barnehagen valser han som regel rundt i bare ulltøyet, men det er han ikke alene om. Jeg tror det er lettere å kle av ungene enn på dem. Vi snakker forresten om tynn ull/ullsilke.

Han har i tillegg en tykkere ulldress til å bruke under parkdressen, denne er også i bruk.

Skrevet

Nei, her går det i tskjorte, genser, bukse og jakke.

Bor på Østlandet.

Skrevet

Bruker ull året rundt. Tynn ull/silke på sommeren, og tykkere ull på vinteren.

Skrevet

Nei, her skal det være skikkelig kaldt og surt før vi velger ull. Det virker ikke varmeregulerende på oss varmeblodige i familien har jeg erfart. I tillegg var det 16 grader når vi kjørte til barnehagen i dag.

Skrevet

Bruker stort sett ull året rundt her i huset også. Tights er byttet ut med ullstillongs for snuppa nå.

En episode i sommer: Det var ca 20 grader og sol. En annen mamma bare "må" kjenne på stoffet i vår datters t-skjorte og spør deretter om det er ull. Vi svarer ja - og hun sier "måtte bare sjekke". Så ber jeg henne om å sjekke i nakken på henne og de andre barna og se hvem som er svette der. Vår var den eneste som ikke var svett i nakken (og hun er like aktiv som de andre)

Skrevet

Ja, i dag er første dagen. Eldste har utedag så da ble det slik.

Skrevet

Ja en tynn ulldress når han leker ute.

Han er 11mder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...