Gå til innhold

3. trimester i gang


Squirrel79

Anbefalte innlegg

Ja, da var jeg over i tredje trimester. Må inrømme at jeg synes dette svangerskapet går utrolig fort! Skal til jordmor i morra, og satser på at alt ser bra ut. Har ingen grunn til å tro noe annet.

 

Hvordan går det med dere om dagen jenter? Her går alt i grunn veldig bra, ingen ting å klage på. Etter en opprydning på soverommet nå i kveld, så kjenner jeg litt halsbrann etter mye bøying og tøying, men får spise en neve mandler og legge meg, så går det nok fort over.

 

Får vel sortere mer nyfødtklær utover uka, og finne ut om det er noe vi i det hele tatt trenger tenker jeg. Kos dere etter hvert som dere og kommer over i det siste trimesteret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er 27+5 (kl er etter 00:00) er jeg offisielt i 3. semester?

 

kan ikke tro egentlig hvor fort det har gått. synes det var i forrige uke jeg klagde på kvalme og ingen mage og lurte på om det ble gutt eller jente. :P

 

men jeg har fått verre bekkenløsning plutselig den siste uka. kan ikke gå i det hele tatt uten smerter og skrik og hjelp av sambo for å komme meg på do. det har skjedd litt omplassering av innvoller også for jeg føler at magesekken er i spiserøret. føler meg mett og oppblåst hele tiden. sover ikke like tungt som før, våkner lett, ubehagelig hele tiden. våkner av smerter i rygg og bekken fordi jeg måtte snu meg fra venstre til høyre. som resultat er jeg trøtt hele tiden.

 

foten til lillegutt sitter rett under ribbebena på høyre side. hvis jeg bøyer meg litt så kjenner jeg spark og protest og auuuuu....

 

begynner å bli en smule lei asså.. hehe.. :P lurer på hva de neste ukene har å tilby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er fra 28+0? Det er jo også en milepæl i forhold til tidlig fødsel, noe med at alle organer er ferdig utviklet da. Jeg har et par uker igjen dit, og det har vært sommerens store mål pga komplikasjoner med tvillingene. Når ser det ut til at alt er normalt der inne, så vi puster litt lettere, men jeg skal likevel være glad den dagen!

 

Ellers pendler jeg mellom senga og sofaen. Tåler ikke mye lenger. Bekken, halsbrann, åreknuter der ingen ser dem men de smerter mest, tett nese, hodepine, minimalt med søvn, til dels vonde kynnere og nedpress og en mage som begynner å bli veldig tung synes jeg. Er omtrent så stor som ved termin sist. Å som jeg elsker å være gravid! Men det er jo koselig når de to der inne holder kickboksingkamp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3. trimester forumet står det "3. trimester går fra uke 28 og frem til fødselen", så jeg tar også det som at det er fra 28+0.

 

I morgen har jeg kun 12 uker igjen. Synes tida bare raser avgårde jeg!

 

Høres ut som du har litt å streve med MammaBrum, men er nok deilig når alt er over og ungene er ute. Vil tro at du føder litt før oss andre og.

 

Jeg er heldigvis av de heldige som har svært lite plager, jobber fullt og egentlig bare koser meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da må jeg vente til onsdag før jeg spretter champanien :P for da er jeg 28 uker.. woohhooo... ringte til ahus idag og meldte meg på fødselsforberende kurs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...