Gå til innhold

Flere som har erfaring med at nr.3 er en ramp?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har altså tre barn. Nr.1 er veldig rolig og forsiktig, av typen som gir beskjed før hun eventuelt skulle finne på noe rampete. Hører alltid på de voksne på skolen/i bhg. Nr.2 er gutt, og en typisk gutte-gutt, om man kan si det. Aktiv kar på 3,5år som vet hva han vil, trasser i perioder. Men, han er ganske veloppdragen, spesielt i bhg og i sosiale settinger med andre. Gjør det han får beskjed om her.

Nr.3 derimot... Hun er i en kategori jeg ikke er helt vant med. Hun er nå 17mnd. Nydelig, robust lita frøken. I barnehagen sier de at de merker at hun er nr. 3. Hun vet å ta plassen sin... Hører ikke etter, løper rundt når det er samlingsstund ol. Måtte her en dag "sitte på stolen" ettersom hun ikke hørte på de voksne (den første av våre barn som får en type straff i bhg)... Hun er typen som regjerer sklia i offentlige badeland. Biter ungene foran seg i køen i rumpa. Blir sinna om store gutter også vil skli, og sier tydelig i fra. Samtidig smiler hun til de voksne og er veldig sjarmerende. Det gjelder å følge med på henne :)

Hun sydde ett kutt i panna før hun fyllte ett år, og får stadig vekk blåmerker. Er uredd, og ting går hardt for seg. Vi setter grenser så godt vi kan, men må jo innrømme at dette er en litt ny verden. En veldig morsom en...:)

Flere som har opplevd at nr.3 tar igjen på en slik måte? Regner med at det er en måte å kompensere på?:) Gjøre hva som helst for å få litt ekstra oppmerksomhet?:) Hun er heldigvis fremdeles liten og sjarmerende, men jeg har en følelse av at hun ikke blir fullt så sjarmerende om hun fortsetter i samme trenden noen år til...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er nr 2 en liten ramp uten like på snart 2 år, så hvis en eventuell nr 3 skal bli enda mer rampete så blir jeg bekymra hehe :P

Skrevet

Tvert i mot. Først to viltre gutter, så verdens roligste jente som passer p at gutta oppfører seg og følger beskjeder.

Skrevet

Akkurat sånn er min nr. 3. Hun er nå første klassing men forsatt samler hun på arr som vi sier.

Har heldigvis blitt litt bedre på det å alltid få viljen sin.

Hun var nok en stor utfordring i barnehagen, men som de også sa hun var en kjempe ressurs. Fordi hun var så flink både motorisk, språklig og flink. Så hun dro gruppa opp masse. En veldig populær unge men hodebry gir hun oss også :-) Jeg elsker det!! Jenter som vet hva de vil er en fryd :-)

Skrevet
Akkurat sånn er min nr. 3. Hun er nå første klassing men forsatt samler hun på arr som vi sier. Har heldigvis blitt litt bedre på det å alltid få viljen sin. Hun var nok en stor utfordring i barnehagen, men som de også sa hun var en kjempe ressurs. Fordi hun var så flink både motorisk, språklig og flink. Så hun dro gruppa opp masse. En veldig populær unge men hodebry gir hun oss også :-) Jeg elsker det!! Jenter som vet hva de vil er en fryd :-)

Godt å høre :)

Jeg får bare positive tilbakemeldinger fra bhg om at hun er en veldig enkel unge, blid og glad og veldig sjarmerende. Hun har alltid vært av typen som har sjarmert fremmede på gata osv. Blir artig å se hvordan hun vil utvikle seg. Håper selvsagt at hun vet å bruke denne energien og kreativiteten til noe positivt når hun blir større, og ikke fortsetter bite små barn i rumpa.. ;)

hi

Skrevet

Her er det nr. 2 som er en ramp!! Og som sjarmerer seg ut av det meste .P

Skrevet

Her er det nr. 1!

Men har hørt at 3. mann skal være en luring ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...