Anonym bruker Skrevet 9. september 2012 #1 Skrevet 9. september 2012 Jeg jobber i barnehage og tanta til en gutt som går der pleier å hente tantebarnet sitt innimellom. Tre ganger har hun kommet til meg og fortalt at det ligger et barn å gråter i vogna. Greit nok det, da har barnet nettopp våknet og det var ansatte på vei for å sjekke. En gang så gikk jeg og fant henne i "vognområdet" hvor hun sjekket en vogn hvor et barn (som pleier å bruke litt tid på å sovne og "klager" litt) lå. Hun var nesten nedi vogna med hodet og jeg tror hun hadde tenkt til å ta han opp. Når hun kommer så ser jeg henne gå rett bort til vognene hvis hun hører noen barn som er våkne. Er ikke dette litt spesielt? Jeg er bare vikar der, men har sagt fra til ped.lederne.
Gjest Miryks Skrevet 9. september 2012 #2 Skrevet 9. september 2012 Ja, det er spesielt. Om et fremmed menneske hadde gått bort til mitt sovebarn i barnehagen, mens han lå i vogna, og begynt å tafse og knø, så hadde jeg blitt sint. Synes pedagogisk leder skal si fra til denne damen! Og i barnehage synes jeg ikke "bare en vikar" er grunn nok til å ikke gjøre noe. Du er ansatt der og har like stor myndighet som de faste ansatte.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2012 #3 Skrevet 9. september 2012 Ja, jeg vet det. Men sa fra med en gang til pedleder om når jeg fant henne ved vognene. De skulle ta det opp, men vet ikke om de har gjort det enda, hun har ikke hentet på en stund. HI
beibilykke Skrevet 9. september 2012 #4 Skrevet 9. september 2012 Hun syns vel bare synd på de barna som ligger i vogna ute i kulda å griner da.. Sier ikke det er vanlig men har faktisk sett, og opplevd at bhgTANTENE står å maser å tjaser, mens ungene i vognene utenfor ikke blir latt merke til. Da syns jeg søren meg det er flott at hun i det minste gir beskjed!!
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 9. september 2012 #5 Skrevet 9. september 2012 Hun hørtes en smule spesiell ut! Og hvis hun har barn selv, så burde hun vite bedre enn å stikke hodet inni en vogn det kommer litt små lyder fra. Er ikke ungen våken, så våkner den ihvertfall da Jeg tror nok det er greit å informere denne tanten om dere ikke setter så stor pris på at hun forstyrrer de barna som forsøker å sovne.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2012 #6 Skrevet 9. september 2012 I denne barnehagen så jobber det veldig flinke og engasjerte mennesker. Barna blir ikke liggende å gråte, men det er ikke alltid man hører de med en gang. De står ikke å prater i puljer med er sammen med og observerer barna. Disse barna som hun har kommentert har nok da akkurat våknet og ingen barn ligger å skriker der. HI
Anonym bruker Skrevet 9. september 2012 #7 Skrevet 9. september 2012 Men, vil det si at barna ligger uten tilsyn da? Også dette barnet som ligger og "klager" før han sovner? Jeg ville reagert om jeg kom inn i en barnehage hvor jeg hørte at noen av barna var åkne i vognene sine, og uten en voksen som har tilsyn. Da hadde jeg nok faktisk reagert som henne. Barna skal da ha tilsyn?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2012 #8 Skrevet 9. september 2012 Barna blir sjekket veldig ofte og de voksne er like ved og hører godt når barna våkner og kjenner barna godt og vet hvor lenge de skal sove/pleier å sove. Som sagt, tanten har kommet under oppvåkning og det er ikke alltid man står rett ved siden av når barna våkner
Tabitha Skrevet 9. september 2012 #9 Skrevet 9. september 2012 Barnehagen bør vel tenke på hva som tar seg godt ut for foreldrene, også... Det er ikke kun barnehagen som kan klage til foreldrene, for foreldrene kan også klage til kommunen på barnehagen. Stakkars dame, at du meldte henne til øvrigheta på den måten... Du kunne vel ha tatt det opp med henne selv. Det er vel ikke rart om hun slutter å hente tantebarnet etter en slik "overhøvling". Kanskje siste gang dere har sett henne der...
Gjest Miryks Skrevet 9. september 2012 #10 Skrevet 9. september 2012 Definer "uten tilsyn"? I "vår" barnehage ligger ungene enten i et skur eller bak barnehagen, i skyggen og under et lite tak i tilfelle regn. Ligger rett utenfor vinduer som enten er åpne, ellers bruker de babymonitorer. Er de ute mens ungene sover, går det alltid en voksen bak og sjekker hvert 10.-15. minutt.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2012 #11 Skrevet 9. september 2012 Er kanskje litt spesielt hvis hun går rett til vognene å sjekker. Men jeg hadde en episode hvor jeg gikk forbi en barnehage, skulle levere noe i et hus litt lenger opp i bakken, og der stod en barnevogn på baksiden av barnehagen med et gråtende barn. Så ingen voksne i nærheten og når jeg gikk tilbake samme vei 10-15 min senere gråt fremdeles barnet. Det var tydeligvis et lite barn for det lå i dypvogn. Det var mange barn og flere voksne på forsiden av bygningen. Så noen ganger er det kanskje greit at andre sier ifra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå