Anonym bruker Skrevet 9. september 2012 #1 Skrevet 9. september 2012 Noen som har en oppskrift på en stressfri dag når man er i full(og vellsådet!!!)jobb, har barn, hus osv...føler at livet bare handler om å forte seg til ting, stress stress stress, litt kjefting og mere stress:( Er da ikke bare oss vell?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2012 #2 Skrevet 9. september 2012 Noen som har en oppskrift på en stressfri dag når man er i full(og vellsådet!!!)jobb, har barn, hus osv...føler at livet bare handler om å forte seg til ting, stress stress stress, litt kjefting og mere stress:( Er da ikke bare oss vell? ... legg deltidsstudier oppå det der, så har du livet mitt... Føler innimellom at jeg ikke får puste. Tror innstilling er av mer betydning enn hvor mye man faktisk har å gjøre. Men hvordan man oppnår en "stressfri innstilling" aner jeg ikke. Men skulle gjerne visst...
VinterSol+2 Skrevet 9. september 2012 #3 Skrevet 9. september 2012 Omrokker på dagen din. Feks, spis brødskive og ikke middag når dere kommer hjem, og så slipper dere stresse med middag på pavt blodsukker, så kan dere spise middag i ro og mak til kvelds! Lag matpakkene deres klare kvelden i forveien, alle pakker sekken sin etc og legger klær klare dagen i forveien. Sett ned kravene. Ikke vær med på så mange ting, kutt ut internett.
Mineto Skrevet 9. september 2012 #4 Skrevet 9. september 2012 Innstilling? Dagen har vel bare 24 timer uansett hvor mye du vrir og vender på det? Man kommer langt med en positiv innstilling til livet! Men, ennå lenger om man kjenner sine grenser og først og fremst gjør seg selv fornøyd!
LuksusLiv Skrevet 9. september 2012 #5 Skrevet 9. september 2012 Kan en av dere jobbe redusert i noen år? Det er gull verdt her hos oss nå mens barna vokser til. Ellers så må du bare fire på krava, ikke være så nøye med husvasken og slikt. Jeg pleier å tenke at jeg er bare en person, jeg når det jeg når, ikke det 2 personer kan nå.
Gjest peacock Skrevet 9. september 2012 #6 Skrevet 9. september 2012 Mye handler om å senke kravene og forventningene sine tror jeg. Lag store porsjoner av middager og frys ned slik at det bare er å varme opp, evt kan du skrelle og kutte grønnsaker og liknende kvelden før (og ligge i vann) når barna er lagt i seng. Da slipper du for å stresse så veldig mye med middagen når du hellere har lyst til å bruke tiden med barna dine. Du kan også gjerne prøve å få barna med på hverdagslige ting som å rydde, ta oppvasken, rengjøring og matlaging - om man er mange går det (etterhvert) fortere og barn har godt av å lære slikt. I tillegg gjør dere noe sammen som familie :-) Og så er det fornuftig å redusere tv-titting, internettbruk og skru av pushfunksjonen på telefonen når du kommer hjem (og gjerne sette den på lydløs). Da har du ro til å konsentrere deg om det som virkelig betyr noe :-)
Netti*** Skrevet 9. september 2012 #7 Skrevet 9. september 2012 Føler ikke ofte på stress. Har hatt 3 unger, full jobb, alle 3 ungene har 2-3 aktiviteter i uka. Jeg er styreleder, foreldrerepresentant og ellers aktiv i nærmiljøet. Trener 3-4 ganger i uka. Men stresser sjeldent. Så tror det har litt med hvordan man tar ting. Når jeg vet at jeg må legge opp dagen sånn og sånn, så stresser jeg ikke mere fordi jeg vet hva jeg skal og gjør det. Nå har jeg 4 barn men er i permisjon så har allverdens tid :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå