Gå til innhold

Håper på mange svar! Ang stønader ved adhd-barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg søkt om grunnstønad, hjelpestønad og omsorgslønn fra kommunen. Tør ikke ha forhåpninger, men tenker mye på det. Det går mye penger til kost og klær.

det jeg lurer på er hvor mange her har slike stønader pga adhd-barn og hvor mye får dere? Hvordan er hverdagen? Interessant å se på hverdag og hvilke satser dere da får...

Hvor lang tid gikk det før dere fikk svar? Og får man etterbetalt fra søknadsdato og til svar foreligger???

Håper på mange svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting med saken å gjøre.. Men, anbefaler å ta kontakt med fastlege. Få henvisning til ergoterapaut som deretter kan sende inn en søknad for å få noe som heter kuledyne.. ;) Anbefalt til oss med adhd.

Skrevet

Hva er kuledyne??? Og hvorfor?

Skrevet

Hei. vi søkte grunnstønad og hjelpestønad i mars og fikk svar etter uker. fikk etterbetalt 3 mnd tilbake det er det du kan få etterbetalt ikke mere.

har rundt 3000 i mnd men det er altfor lite. barnet vårt sliter myyyyye:( brukt sokker 1 gang så er det hull i :( så kommer til å søke etter nyttår når jeg har nok kvitteringer for dette året så ser de at vi bruker mye mere enn det vi får i grunnstønad. får minstesats så hadde håper de innvilget enda høyere da litt over 600.- per mnd ikke rekker hos oss.får hjelpestønad sats 2 men det også skal jeg søke om høyre snart.

behandlingstid er forskjellig fra kommune til kommune men her var de raske:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...