Gå til innhold

Ok å legge barnet mitt 18.00 en kveld..

Anbefalte innlegg

Skrevet

La min snart 4 åring 18.00 i dag, normal tid er 18.30. Barnet var trøtt, og sovner alltid med det samme. Men nå får jeg jo så dårlig samvittighet, ser at det er mange unger ute i gaten i kveld, er så pent vær, så er barnet mitt lagt:/ Kjente bare jeg var så sliten i dag, så tenkte det skulle bli godt med kveld, men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja er barnet sliten er det vel greit,men regn med og stå opp tidlig i morgen :)

Skrevet

Sovnet med det samme, og prøvde å sove i 4 tiden i dag, men barnet var jo i godt humør, la barnet grunnet jeg var så sliten....skjer skjelden at jeg legger henne så tidlig altså.

Hun står opp rundt samme tid 06.30....

Skrevet

Da hadde barnet behov for å legge seg, hadde ikke sovnet hvis ikke. Og det betyr heller ikke automatisk at det blir en ekstra tidlig morgen.

Jeg har mange ganger køyet småfolket tidlig når de har hatt behov for det.

Ingen grunn til dårlig samvittighet!

Skrevet

Så lenge ikke ungen protesterer vilt og han sovnet er det vel ikke noe problem? Da trengte han å sovne litt tidligere ;) Gjør vel ikke noe om han våkner tidlig i morgen heller, er jo arbeidsdag ;)

Skrevet

Her hadde det ikke gått, men om ungen sovner skal du ikke ha dårlig samvittighet. ;)

Skrevet

Datteren min legger seg i 19 tiden men det hender hun vil legge seg i 18.00 det er helt greit, hun har også sovnet i 17 tiden og sovet helt til dagen før.

Skrevet

Sønnen min er 3 og han legger seg kl 1800 hver kveld, ellers er han ikke menneske om morningen, så han trenger mye søvn. Vi står opp kl 07 for og komme oss i barnehage og jobb. Legger han kl 1800 i helgene også og da sover han glatt til 0830, så ja han trenger mye søvn.

Så lenge gutten din var trett og sovnet ser jeg ikke problemet. Mulig du får en litt tidligere morning i morgen tidlig, siden han ikke pleier og legge seg så tidlig :)

Skrevet

Datteren min legger seg i 19 tiden men det hender hun vil legge seg i 18.00 det er helt greit, hun har også sovnet i 17 tiden og sovet helt til dagen før.

Imponerende, selv ikke jeg klarer å sove til dagen før! Og jeg har godt sovehjerte :)

Barn bør få legge seg når de er trøtte, var vanlig praksis før man fikk klokke og det har funka utmerket i hundrevis av år..

Skrevet
Imponerende, selv ikke jeg klarer å sove til dagen før! Og jeg har godt sovehjerte :) Barn bør få legge seg når de er trøtte, var vanlig praksis før man fikk klokke og det har funka utmerket i hundrevis av år..

Ja jeg tenker heller litt tidligere opp i morgen enn sur og trøtt jente. vi står opp klokken 06.00. da.

Skrevet
La min snart 4 åring 18.00 i dag, normal tid er 18.30. Barnet var trøtt, og sovner alltid med det samme. Men nå får jeg jo så dårlig samvittighet, ser at det er mange unger ute i gaten i kveld, er så pent vær, så er barnet mitt lagt:/ Kjente bare jeg var så sliten i dag, så tenkte det skulle bli godt med kveld, men...

hihi, går sikkert kjempegreit :-) natta!!

Skrevet

har satt tiden til senest 18.45 men om det blir tidli9gere ser jeg ingen problem ved det, er jo ikke slik at barn sklal og må fungere etter vår klokke ;) nei er han sliten og trøtt så får han legge seg, når han er sliten henter han bamse og flaske og viser selv at han vil sove. min er to år i oktober <3

Skrevet

Helt greit hvis det var fordi barnet var sliten, Men det skurrer litt at du sier JEG var så sliten i kveld.

Men ta det med ro, dette er sikkert bare godt for sønnen din for en gang skyld.

Jeg la barna mine fast kl 6 i en periode rett etter at de hadde sluttet å sove på dagen.

Skrevet
Helt greit hvis det var fordi barnet var sliten, Men det skurrer litt at du sier JEG var så sliten i kveld. Men ta det med ro, dette er sikkert bare godt for sønnen din for en gang skyld. Jeg la barna mine fast kl 6 i en periode rett etter at de hadde sluttet å sove på dagen.
Skurrer hva mener du? Huff, takk for den......

hi

Skrevet
Helt greit hvis det var fordi barnet var sliten, Men det skurrer litt at du sier JEG var så sliten i kveld. Men ta det med ro, dette er sikkert bare godt for sønnen din for en gang skyld. Jeg la barna mine fast kl 6 i en periode rett etter at de hadde sluttet å sove på dagen.
Skurrer hva mener du? Huff, takk for den...... hi

det var ikke ment som noe stor greie...

Men du skriver jeg var så sliten i kveld. Jeg tenkte bare at man legger jo ikke barna unormalt tidlig fordi du er sliten selv...

MEN ikke tenk så veldig på det da. Du sier jo at barnet er sliten. Og det er det jeg mener. Hvis barnet er sliten så er det jo derfor man legger dem tidlig :) :)

Folk har dårlig samvittighet for alt mulig. La deg selv få litt ro. Dette var sikker bare godt for barnet.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Her har minsten mang en gang sloknet kl 17, og har sovet til dagen etter. Ser ikke behovet for å vekke barn som sover.

Skrevet

Helt greit å legge tidlig når dere begge er slitne. Ikke noe galt å kjenne på egne behov også, selv om man er voksen. Hadde du derimot tvunget en opplagt unge i seng, kun fordi DU var sliten så hadde det ikke vært så greit. Men, sliten unge, fornøyd i seng og sovnet raskt... Ikke noe problem :-) Håper du koste deg og fikk slappet godt av i går kveld! Så er du sikkert en mer opplagt mamma i dag :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...