Gå til innhold

SÅÅ kvalm. Noen medisiner som hjelper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter,

jeg er 6+4, og helt utrolig kvalm. Det blir bare verre og verre, og nå er jeg nærmest desperat ;) Vet dere om det finnes noen preparater som man kan ta? Reisesyketabeletter, funker det? Andre evt. medikamenter?

Takker og bukker :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du får kjøpt ingfær tabeletter på apotek og det hjelper veldig sier dem :)

Skrevet
du får kjøpt ingfær tabeletter på apotek og det hjelper veldig sier dem :)

OK..Er det et slags vitamintilskudd da eller?! Da skal jeg sporenstraks på apoteket i morgen ;) Takk Swan1985 :)

Skrevet

Aner ikke hva det er for og være ærlig,men fikk det selv og det hjalp meg veldig :)

Skrevet

Ingefær har ingen påvist effekt.

Om du vil ha medisiner, bør du ta dette med legen. :-) Men det finnes f.eks afipran og flere reisesyketabletter (prostafen, marzine).

Skrevet

Hei!

Jeg fikk noe på resept fra legen som heter Afipran. Det har hjulpet veeeeldig her i gården :)

Skrevet

Afipran er super når du er på det værste. Bør ikke tas for ofte, men når du er virkelig ille så er de gode å ha:)

Skrevet

Klarte ikke gå på jobb i dag. Klarte rett og slett ikke å gjøre meg klar på badet engang..Begynte å små svette og bli ør + sykt kvalm da..Huff..Håper IKKE dette blir dagligdags videre altså.. Hvordan har det vært for dere katta76.G.94.J.97.3 tette og Mamma til prins-2012?

Skrevet

Jeg vit noen vitamin B6 piller. Hjalp meg såpass at livet er verdt å leve igjenn. Fortsatt kvalm men på et tålbart nivå.

Skrevet

Jeg er foreløpig hjemme i permisjon med min sønn. Det var også derfor jeg fikk de tabelettene. Har ikke samme muligheten til å slappe av i dette svangerskapet, og jeg var nødt til å ha noe som dempet kvalmen sånn at det ikke gikk ut over sønnen min.

Ellers så hadde jeg stått opp og hengt over do.

Skrevet

Har gravide lov til å ta reisesyketabletter da? Jeg innbilte meg at det var forbudt?

Nok søvn og hyppige måltider hjelper veldig for meg. Problemet er hvis jeg sover dårlig eller venter for lenge med å spise.

Skrevet

Jeg mener også å ha lest dette med at gravide ikke skal ta reisesyke tabletter. Jaja, enig, det er bare å holde ut..Tenke på det herlige nurket som skal komme :) Men må innrømme det er tøft..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...