Gå til innhold

Når må man sjekke ut av hotellet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen er på utenbys tur med jobben og sier de har hotellrommet frem til kl 15 i dag. Er det ikke vanlig at man må sjekke ut kl 12? Jeg har aldri hørt om noe annet! Av flere grunner jeg ikke ønsker å gå inn på stoler jeg ikke helt på ham.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt fra kl. 10.00 til 12.00 er vanlig, men man kan også få annen avtale. Spesielt om det er bedrifter som har ordnet dette.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det varierer litt fra hotell til hotell, selv om det vanligste er kl tolv. Noen ganger kommer det an på om de venter inn nye gjester eller ikke.

Skrevet

Det spørs vel hvilket hotell han bor på, bare å ringe hotellet å spørre..?

Skrevet

Nye gjester kan sjekke inn fra kl 3 så høres litt rart ut. Jeg pleier å be om late checkout noen ganger og da får jeg ha rommet til 2.

Skrevet

Vet ikke hvilket hotell det er, og bryr meg ikke nok til å prøve å finne det ut. Det er en firmatur, det er jeg helt sikker på (jobber i samme firma selv), så dersom det ikke er sant og de egetnlig sjekker ut kl 12 så må jo resten av kollegene vente på ham da de reiser sammen. Sannsynligvis er det sant det han sier, likevel fikk jeg en ekkel følelse. Kanskje han har planer om noe jeg ikke skal vite etter han har kommet tilbake til byen vår, kanskje...

HI

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi fikk ha det til 14 sist, og da spurte vi om sen utsjekk. Nå står jeg. utenfor et annet hotell og har akkurat sjekket ut. Her var det kl 12

Skrevet

Å sjekke ut kl 15 er en tilleggstjeneste enkelte hotelkjeder tilbyr sine trofaste kunder (de med gullkort/platinakort i kjeden).

Bør ikke være noe muffens, bare sen utsjekking :)

Skrevet

vi har hatt hotellrom faktisk frem til 8 på kvelden to ganger, andre ganger har vi fått hatt til 2 og 3 på ettermiddagen, alt kommer an på hvor mange nye gjester som skal inn.. og søndager er det ofte lett å få ha rom til senere på dag, da det ikke er så mange som skal inn før mandag ettermiddag igjen, men alt kommer an på hotellet, type hotell og hvor fullt det er.

Skrevet

Huff, så trist det må være å stole så lite på den man lever sammen med...

Skrevet

Der vi pleier og dra er det 1500 på søndager :) så ta det med ro, det er fordi det er ikke så mange som sjekker inn på søndag :)

Skrevet
Huff, så trist det må være å stole så lite på den man lever sammen med...

Nå er det ikke utroskap jeg er redd for da... Det jeg er redd for (redd er vel også litt feil uttrykk) er helt ufarlig, egentlig, men handler om en uoverensstemmelse hos oss.

Arbeidsplassen har ikke noe gul/platinakort i denne hotellkjeden, men det er en samling/bankett/fest for flere arbeidsplasser i samme kjeden, så kanskje de har en egen avtale.

Som sagt er det ikke så viktig for meg da jeg ikke er redd for utroskap.

Skrevet

Mange steder kan man få sen utsjekk. Det er ikke uvanlig det hele tatt. Noen ganger får man det gratis, andre ganger mot et par hundrelapper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...