Gå til innhold

Drikker etter øving hver uke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min spiller i band med noen fra jobben, og de øver hver tirsdag. Hver bidige gang sier han at han skal komme hjem rett etter øving, men i nitida får jeg alltid en ny melding om at de tar en øl etter øvinga. Så blir en øl til enda en, og han er ikke hjemme før 11-12. Dette skjer nesten hver uke. Han blir ikke full eller noe, men det er vel ikke bra å gjøre hver uke? Dette kommer jo i tillegg til alkohol i helga også, da drikker vi vin hjemme.

Ville dere sagt noe, eller hadde dere latt det gått?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å kjære la da mannen ta et par øl med gutta så lenge han ikke raver inn møkkfull hver tirsdag kveld/natt.

Skrevet
Mannen min spiller i band med noen fra jobben, og de øver hver tirsdag. Hver bidige gang sier han at han skal komme hjem rett etter øving, men i nitida får jeg alltid en ny melding om at de tar en øl etter øvinga. Så blir en øl til enda en, og han er ikke hjemme før 11-12. Dette skjer nesten hver uke. Han blir ikke full eller noe, men det er vel ikke bra å gjøre hver uke? Dette kommer jo i tillegg til alkohol i helga også, da drikker vi vin hjemme. Ville dere sagt noe, eller hadde dere latt det gått?

la det gå. Det er ikke snakk om å bli proff her, men å henge med gutta :-) - og jeg lar ikke spesielt mye gå...

Skrevet

Jeg ville sett på det som helt uproblematisk at han tok noen øll, uten å bli full, hver tirsdag, men jeg ville ergret meg om han stadig brøt avtalen om når han skulle være tilbake.

Ofte planlegger jeg for eksempel å ta en joggetur eller å stikke innom noen en snartur på kvelden etter at mannen har kommet hjem. Andre ganger har jeg kansje laget middag til to eller noe annet. For meg er det derfor mye bedre at han sier med en gang at han kan bli sen, så tilpasser jeg mine planer etter det.

Skrevet

Synes det virker som det blir litt mye alkohol. Spørsmålet er jo om han synes han MÅ drikke alkohol. Hva om du foreslår at han skal ta en cola i stedet?

Skrevet

I forhold til alkoholmengden ser jeg ikke helt problemet her... det synes jeg ikke du skal bry deg med.

Det er verre at han bryter avtalen hver uke. Da kan dere heller bli enige på forhånd at han kommer hjem kl 23, så slipper du å tenke mer på det.

Skrevet

Det høres ikke problematisk ut. Ville kun vært skeptisk hvis det blir flere øvelser i uka + konserter... er fort gjort for endel musikere...

Skrevet

Da vet du tirsdagen er din. Dra i svømmehallen med ungene rett etter jobb og ta middagen på Burger King på vei hjem. Når småfolket er i seng, trøtt og god etter svømmehallen så inntar du sofaen. Surfer litt, leser mer eller mindre tåpelige innlegg på DIB. Og så er det jo Greys og Privat praksis, det tillater ei lita skål med potetgull for en og noen tirsdagsruter med Stratos. Fordi du fortjener det ;)

Nyt det jente!

Skrevet

Skjønner ikke folk som MÅ drikke alkohol når de går ut med venner. Blir det mindre hyggelig hvis de tar en brus eller et glass juice for eksempel? Det er vel presset fra kompisene antakelig?

Skrevet

Skjønner ikke folk som MÅ drikke alkohol når de går ut med venner. Blir det mindre hyggelig hvis de tar en brus eller et glass juice for eksempel? Det er vel presset fra kompisene antakelig?

Ja, legg skylden over på de tvilsomme kompisene. Kan umulig være det at mannen er voksen og tar helt selvstendige valg.

Gjest overlord
Skrevet
Skjønner ikke folk som MÅ drikke alkohol nÅr de gÅr ut med venner. Blir det mindre hyggelig hvis de tar en brus eller et glass juice for eksempel? Det er vel presset fra kompisene antakelig?

Jeg syns absolutt det er mindre hyggelig Å ta et glass juice enn et glass vin nÅr jeg er ute med jentene, ja. PÅ samme mÅte som jeg syns det er mindre hyggelig Å spise fiskeboller enn sushi. Kan ikke si jeg føler meg spesielt presset. Ikke spesielt alkoholisert heller...

Skrevet

Hadde jeg ikke brydd meg noe om. Jeg går gjerne ut rett etter jobb og tar en eller to øl med venninner. Sier som regel at jeg kommer hjem tidlig (for det er jo det som er planen) men innimellom blir det sent også. Men dette er ikke hver uke da..

Skrevet

Det eneste problemet jeg ser her er at han ikke bare sier han blir sein og ferdig med det. Men det veit du jo uansett, så da kan du jo bare forholde deg til det. Ikke høres det ut som grøftefyll og han er jo omtrent hjemme før barne-tv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...