Gå til innhold

Kjerringråd som funket på dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 37 uker "bare"i morgen, men alerede gått en uke med maserier/modningsrier som blir sterkere og sterkere for hver pulje. Etter bare en dag hadde livmortappen min gått fra 4.8 cm til 2 cm og blitt mjuk, det var mandagen. Skal til JM på onsdag og vurderer å be ho strippe meg om jeg er helt moden.

Er så sliten av dette nesten hver kveld og natt når jeg har en 5 åring fra før at jeg har begynt å vurdere kjerringråd.

Kan fint vaske trapper og hele huset for har utrolig nok piffen til det, bare kroppen som føles influensa syk og skikkelig mørbanka og støl :P

Har også vært en del på do de siste to dagene, tror ikke jeg hadde trengt noe klyster iallefall (beklager detaljer!)

Tips dere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet om ett som garantert virker om du gir det litt tid; slapp av og vent.

Ellers er det mange som gir deg noe å gjøre i mellomtida, men ungen kommer ikke før det er på tide..

Skrevet

Det er jo sant, men ikke så lett å slappe av når dette holder på hver dag :-P

Gjest marmeladen
Skrevet
Er 37 uker "bare"i morgen, men alerede gått en uke med maserier/modningsrier som blir sterkere og sterkere for hver pulje. Etter bare en dag hadde livmortappen min gått fra 4.8 cm til 2 cm og blitt mjuk, det var mandagen. Skal til JM på onsdag og vurderer å be ho strippe meg om jeg er helt moden. Er så sliten av dette nesten hver kveld og natt når jeg har en 5 åring fra før at jeg har begynt å vurdere kjerringråd. Kan fint vaske trapper og hele huset for har utrolig nok piffen til det, bare kroppen som føles influensa syk og skikkelig mørbanka og støl :P Har også vært en del på do de siste to dagene, tror ikke jeg hadde trengt noe klyster iallefall (beklager detaljer!) Tips dere? :)

Jeg spiste sterk indisk mat etter å ha blitt strippet av jordmor. Nå vet jeg ikke om begge delene var med på å påvirke meg, eller ingen av delene, for jeg fødte 10 dager på overtid, men dagen etter strippinga og den sterke maten.. hehe

Skrevet

Legg deg til å sove. De fleste fødsler starter mens man sover!

Skrevet
Legg deg til å sove. De fleste fødsler starter mens man sover!

Har en 5 åring her og sambo er på jobb, men når han kommer hjem skal jeg helt klart sove ja ;) Kjerringråd som ikke sliter meg ut mer (trappevask o.l) gidder jeg ikke prøve, men sånn som kanel, bringebærte, sterk mat og sex er jo ikke akkurat bryderi med å prøve vel? :)

Skrevet

Det beste rådet er å slappe av. Det hjelper, derfor de fleste fødsler starter på natt.

Hvordan vet du alt dette om at tappen er blitt kortere osv? Driver du å roter inni der selv? Jordmor/lege driver vel ikke å sjekker slikt? Jeg tok INGEN GU i det hele tatt jeg gjennom hele svangerskapet.

Driver du å roter der inne kan det være derfor du har så mye maserier... Og det at du styrer så mye hjelper ikke det heller. Jeg fikk vanvittig kynnere og slikt av å holde på med ting. Slappe av er tingen!

Skrevet

Sæden ja, begge ganger har fødselen startet et par timer etter sex.

Skrevet
Det beste rådet er å slappe av. Det hjelper, derfor de fleste fødsler starter på natt. Hvordan vet du alt dette om at tappen er blitt kortere osv? Driver du å roter inni der selv? Jordmor/lege driver vel ikke å sjekker slikt? Jeg tok INGEN GU i det hele tatt jeg gjennom hele svangerskapet. Driver du å roter der inne kan det være derfor du har så mye maserier... Og det at du styrer så mye hjelper ikke det heller. Jeg fikk vanvittig kynnere og slikt av å holde på med ting. Slappe av er tingen!

Jeg ble sjekket med innvendig ul tidligere i svangerskapet for å sjekke lengden på livmorhalsen da jeg fødte for tidlig sist. Etter den første kvelden med vondt var jeg hos jm dagen etter og ho sjekket oppi der :) Det var for å eventuelt være litt mer forberedt, om det hadde hatt noen effekt..

Jeg er 37 uker i morgen og etter enda flere dager og netter med dette tror jeg at det er blitt mer modent. Derfor kan det vel ikke skade å prøve noen små kjerringråd vel? Jeg spurte om kjerringråd som fungerer, ikke kritikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...