Gå til innhold

Sprekk under øreflippen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa på 2 har en sprekk / sår under øreflippen som ikke vil gro..

Noen tips til hva vi kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I kanten mellom øret og "hodet"?

Tørk godt etter bading/dusjing og hold området tørt.

Skrevet

Vask rent og la det lufttørke litt deretter har du litt sinksalve på. Gjør dette morgen og kveld noen dager. Er det rødt, hovent og smertefullt kan det være infeksjon og da må lege kontaktes.

Skrevet

Hadde min også før..kommer av for dårlig tørking..vi fikk, etter å ha prøvd alt av lufting, zink, oljer osv. et pulver på apoteket å drysse på..da ble det borte over natta :)

Skrevet

Avene cicalfate krem som kjøpes på apoteket er også veldig god på alt av sprekker og sår hud.

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Kan det være atoptisk barneeksem?

Datteren min sprakk også opp, liksom mellom øreflippen og hodet, så ut som øreflippen revnet fra ansiktet :(

Nå løste det seg av seg selv for henne da vi var 3 uker i Italia og saltvannet reparerte det, men ellers pleide vi å smøre henne med mildison eller inotyol når hun har hatt eksem. Det har vært veldig effektivt.

Skrevet

Rens med litt pyrisept eller andre slike ting og smør med en fet krem eller vaselin. Er barnet lite så kan det være greit å sette på ett plaster der over natten slik at det ikke blir klødd opp igjen.

Jeg hadde mye slikt når jeg var liten. Jeg renset med pyrisept og smørte på vaselin eller lebepomade om et var det jeg hadde i nærheten, fungerte supert.

Skrevet

Tar hun tran? Både jeg og min mor får slike sår under øreflippen om vi får i oss for lite d-vitamin.

Skrevet

Veldig vanlig:-) Tørk veldig godt etter bad, klapp gjerne tørt... Smør med zinksalve eller fet krem.. Husk også å tørke henne når hun gulper osv, slik at det ikke blir liggende sur gulp rundt ørene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...