har fått lita pia Skrevet 8. september 2012 #1 Skrevet 8. september 2012 har hatt en blødning i graviditeten ca 8 uker på vei. var på¨tidlig UL og legen fant en hematon...men sa ikke at dette var spesielt farlig, men at det 95% sikkert ville gå bra? fikk tilbud om ny ultralyd i uke 12,. noen med erfaring? eller noen som kan forklare dette litt mer? noe jeg bør ta hensyn til ?
Stella&My+2 Skrevet 8. september 2012 #2 Skrevet 8. september 2012 Jeg hadde blødninger fra uke 8 til uke 14 grunnet et hematom inne i livmoren,- et par av gangene var det skikkelige styrtblødninger med store klumper etc,- var sikker på at det hadde gått galt. Ble sykemeldt og fikk beskjed om å ta det med ro. Noen leger kalte det også en truende abort. Hematomet var i starten større (2x3cm) enn fosteret og lå over henne, og kunne i værste fall løsne og dra med seg fostersekken. Det kunne også absorberes av livmoren og forsvinne eller tømme seg sakte men sikkert, slik det heldigvis gjorde hos meg. Blødde derfor hver dag i flere uker, og hadde UL hver 14 dag. Det var en grusom tid hvor jeg bare lå rett ut ogvar kjempe redd, men for hver dag som gikk ble jeg mer optimist,- fosteret ble større og hematomet mindre. Har i dag en nydelig og frisk datter på 6 uker <3 Str og plasseringen av hematomet inne i livmoren spiller en stor rolle, og dersom legen din sier at det går bra, så ville jeg stolt på det:) Vi fikk beskjed om å bare ta tiden til hjelp og at det kunne gå begge veier,- det var sikkert pga plasseringen og str. Hadde jeg vært deg ville jeg unngått tunge løft og mye stress,- jeg lå som sagt nesten rett ut i 2 mnd, men om det var utslagsgivende for at det gikk så bra vet jeg ikke. Et hematom er slik jeg har forstått en blodansamling i vevet på grunn av blødning. Masse lykke til med graviditeten og den lille som ventes:)
har fått lita pia Skrevet 14. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 14. september 2012 Hei. Tusen takk for utfyllende og forklarende svar. Godt å lese at andre har positive erfaringer og at det har gått bra :-) mitt hematom er ca 1 til 2 cm og lå ved siden av fostersekken men ikke borti. ( om du skjønner ) . Har ikke blødd mer enda, men er redd det skal skje igjen. Håper ultralyden i uke 12 viser at hematomet er borte eller at det ikke utgjør noen fare... håper på en frisk liten jente eller gutt om ca 7 mnd :-)
Mini&Meg Skrevet 15. september 2012 #4 Skrevet 15. september 2012 Jeg fikk påvist hematom på ul i uke 8, jeg hadde ikke hatt noen blødning og legen sa at det kunne gå begge veier, men siden fosteret tilsvarte antall uker jeg var og at hematomet var lite og på under fosteret var han mer positiv enn negativ, men noen garanti på at det kom til å gå bra kunne han selvfølgelig ikke ( det kan man jo uansett ikke gjøre i uke 8). Jeg fikk aldri noen blødning og på ul i uke 10 var hematomet borte og bamsemumsen hadde vokst seg større nå er jeg 22 uker
har fått lita pia Skrevet 25. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 25. september 2012 Jeg fikk påvist hematom på ul i uke 8, jeg hadde ikke hatt noen blødning og legen sa at det kunne gå begge veier, men siden fosteret tilsvarte antall uker jeg var og at hematomet var lite og på under fosteret var han mer positiv enn negativ, men noen garanti på at det kom til å gå bra kunne han selvfølgelig ikke ( det kan man jo uansett ikke gjøre i uke 8). Jeg fikk aldri noen blødning og på ul i uke 10 var hematomet borte og bamsemumsen hadde vokst seg større nå er jeg 22 uker . Har ikke vært her inne på ei stund, derav sent svar tilbake. Så bra at det har gått bra med deg på tross av hematom:) dessverre endte jeg selv opp med en styrtblødninger i dag...helt grusomt. Blødde gjennom alt og det kom klumper...ble tatt inn til jordmor som syns dette ikke så bra ut. De kontaktet lege og han konstaterte påbegynnende abort. Tok ultralyd for å se om alt var ute...men der inne banket detter lite hjerte men allikevel så dette ikke bra ut. Ble sykemeldt to uker og beskjed om å holde meg i ro. Blør enda,men ikke så mye.kommer en liten klump nu og da når jeg må tisse...har en dårlig følelse, men et lite håp... Ønsker alle andrenlykke til og håper det går fint videre for dere så får tiden vise med meg. Ny ultralyd om 2 dager...
Mini&Meg Skrevet 26. september 2012 #6 Skrevet 26. september 2012 Huff det var trist å høre, men jeg krysser fingrene for deg og håper lille spiren klamrer seg fast
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå