Gå til innhold

Vanlig å bruke forlovelsesringer som gifteringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det er vanlige gullringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er ganske vanlig, ja. Jeg kjenner bare ett par som har to sett med ringer.

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Vi har det :) trenger ikke to sett med ringer, og forlovelsesringene våres var så fine, så ja :)

Skrevet

Vi brukte forlovelsesringene som gifteringer. Forskjellen er at vi fikk inngravert noe til hverandre til bryllupet i de :-)

Husk gifteringer skal ikke være ringer man flotter seg med - med diamanter og stas.

De skal være holdbare og tykke, sannsynligvis holde i maaange tiår (minst seksti!! hihi) og det vakre skal stå inni, altså fra ens kjæreste - noe resten av verden ikke ser - fordi det er en giftering :-)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det er nok det som er vanlig fra gammelt av, så vidt jeg forstår?

Skrevet

Men gir man de til hverandre på nytt da eller?

Skrevet

Det er det som har vore vanleg, og då har ein ikkje slik seremoni med å sette på ringar under vigsla. Me har og same ringar som me forlova oss med, men me er veldig tradisjonelle av oss.

Skrevet

Vi byttet ringer, men vi hadde rimelige sølvringer som forlovelsesringer, og så kjøpte vi litt dyrere ringer til bryllupet. De er helt enkle de også, men i hvitt gull, og så har jeg tre diamanter i min.

Skrevet

Vi hadde ikke forlovelsesringer i det hele tatt, men hvis vi hadde hatt det så ville vi brukt de samme som gifteringer etterpå.

Vi har for øvrig helt tradisjonelle, brede og glatte gifteringer i gull. Jeg ønsker at ringen skal se ut som en giftering i alle årene jeg har tenkt å være gift, og ikke være preget av hva som var på moten det året vi giftet oss. I mine øyne er gifteringen er et tradisjonsrikt og romantisk symbol på kjærlighet, ikke en motesak full av stener og "glitter". Men enhver må jo selvsagt velge det som føles riktig for seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...