Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #1 Skrevet 8. september 2012 hvis jeg tar et stort glass brus, hvor lang tid tror dere det tar før det er ute av melka mi? har såååå lyst på ,men jenta får magevondt av det.
Netti*** Skrevet 8. september 2012 #2 Skrevet 8. september 2012 Har ikke peiling. Men skjønner deg godt, da jeg selv ikke har drukket brus på en mnd for jeg vil ikke ta sjansen at lillemann får vondt i magen. Drikker saft ...:-(
Anonym bruker Skrevet 9. september 2012 #3 Skrevet 9. september 2012 Det er faktisk helt umulig for kullsyren å komme seg til puppen, så reagerer ungen når du drikker brus er det noe annet enn kullsyren babyen reagerer på. Prøv en annen type brus med andre E-stoffer, søtinger o.l.
Netti*** Skrevet 9. september 2012 #4 Skrevet 9. september 2012 Velger å tro barnepleieren på sykehuset ikke en anonym tulling her inne. Ho sa helt klart at babyen kunne få bobler i magen av brus. Så om HI og jeg ikke ønsket å gi barna våre vondt i magen så holder vi oss unna brus eller lurer på hvor lenge man må vente før man ammer...
Lady lovely locks Skrevet 9. september 2012 #5 Skrevet 9. september 2012 Haha... Kjenner meg igjen Når jeg gikk gravid og det ble sagt at jeg ikke kunne spise spekemat fikk jeg så lyst på det at jeg holdt på å turne... Men jeg spiser jo egentlig aldri spekemat ellers.
Ladybugg Skrevet 9. september 2012 #6 Skrevet 9. september 2012 Min lille gutt reagerte aldri på kulsyre, men kan du ikke kontakte ammehjelpen og spørre dem? De har mye informasjon på sine sider
Anonym bruker Skrevet 9. september 2012 #7 Skrevet 9. september 2012 Skjønner ikke hvordan det fysisk skal være mulig at ungen reagerer på kullsyren, det er jo bare luft og det har vi både i blodet og kroppen ellers hele tiden... Kullsyra tas vel ikke opp i kroppen vår, men blir rapet eller prompet ut igjen Men det er jo bare å prøve seg frem, det er mye annet i brus ungen kan reagere på. Drikker du cola-drikker kan det være ungen reagerer på koffeinen, drikker du light-brus kan det være ungen reagerer på søtningstoffene, de kan reagerer på tilsetningstoffer og andre E-stoffer. Prøv med Farris først, reagerer ikke ungen på det er det ihvertfall ikke kullsyren, også kan du prøve deg frem med forskjellig brus etterpå. Jeg har ammet fire barn og ingen av dem har reagert på brus, men to av de reagerte når jeg drakk melk. Har hørt om flere som kan drikke brus med sukker, men ungen reagerer på all slags light-brus. Da er det jo søtningstoffene de reagerer på. Eneste måten du kan finne ut av magen på din baby på er jo å prøve...
Anonym bruker Skrevet 9. september 2012 #8 Skrevet 9. september 2012 Kullsyre er veldig surt, så det er ikke umulig at det kan påvirke pH-balansen i melken, eller endre smaken litt. Men jeg er nok enig med de andre i at det trolig er noe annet i brusen den lille reagerer på. Glad jeg ikke liker brus lenger, jeg Tror det er litt sånn som en annen skrev, at man blir opphengt i det man ikke bør ha i seg. Jeg måtte en gang være totalavholden fra alkohol i minst fire måneder. året som hadde gått hadde jeg til sammen drukket maks en flaske vin totalt. De første ukene jeg ikke kunne drikke alkohol våknet jeg om morgenen og hadde lyst på vin til frokost!! Jeg som normalt hater alkohol tidlig på dagen! Jeg hadde lyst på vin døgnet rundt de første ukene! Da det hadde gått fem måneder uten alkohol spurte en venninne om jeg ville ha et glass vin til maten. Jeg svarte at jeg ikke kunne drikke, hun minnet meg på at legen hadde sagt det var ok å drikke litt. Men likevel takket jeg nei til det glasset, jeg hadde rett og slett ikke lyst på. Så det er nok mye i det at vi fokuserer på det vi ikke kan få...
Anonym bruker Skrevet 9. september 2012 #9 Skrevet 9. september 2012 Herregud, skal man liksom ikke drikke brus heller nå??? Slutt å være så hysteriske, ikke brus, ikke sjokolade, ikke ditt og ikke datt..... Har ammet 5 barn, jeg og det eneste jeg har spist mindre av er løk, kål, erter. Altså slike ting jeg får luft i magen selv. Aldri hatt problemer med at baby har magesmerter......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå