Gå til innhold

Gutten vår blir nok evig navnløs?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi blir bare ikke enig. Vet vi fortsatt har litt tid. Det er 3 mnd fra fødsel?

Har termin om et par uker. Vi vet det blir gutt, men har diskutert guttenavn i 3 år! Fikk heldigvis jente sist:P

Jeg stemmer for navn som; Henrik, mathias og magnus. Samboeren min har et sterkt ønske om å kalle opp etter far eller farfar som har navn i gata:

Geir, Knut, Hans og Tor...

HMPF!! Gode forslag tas i mot med takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Guttenavn er vanskelig !!!!

Har jenter fra før og navnet var klart før de var laga nesten...

Mens gutten vår har fått ett navn men alle har to så det må han også få.

Syns det er vanskelig. Kjenner at jeg kan godta det meste nå, begynner bli litt lei he he..

Masse lykke til både med navn og fødsel :-)

Skrevet

Slapp av! Han blir ikke evig navnløs. Staten finner et navn til han, og dere får en bot.

Skrevet

Før jeg gikk inn her så trudd jeg babyen var født og dere ikke ble enige, men seriøst? Barnet er ikke født engang. Trodde det var vanlig å vente til babyen kom til å finne ut et navn som passer barnet?

Skrevet

Sliter med det samme selv. Nesten så jeg vurderer å bare søke om å få kalle han Lillebror. :P Han kan jo nesten ikke hete annet en det vi har kaldt han de siste 8,5mnd.

Hva med blanding da.. Tor Henrik? Tor Mathias, Knut Erik?

Skrevet

Bot? oi? og bekymringsmelding til bv?

Skrevet

hvorfor ikke bare vente til han blir født og så finner dere ett navn som passer. Her hadde jeg bestemt ett navn men da jeg så han så så jeg at det ikke passet i det hele tatt.

Skrevet

Hans Magnus! Funker fint :)

Skrevet

Hans Henrik. Bruk begge i dagligtale, de er jo fine sammen :)

Skrevet

Det er jo slakterhunden som bæsjet på hodet til muldvarpen :-)

Skrevet

Jeg og min man var der. Vi kjøpte en navne bok og gikk igjennom hele samme. Hver gang vi kom til et navn vi likte skrev vi det ned.

Så måtte vi minske lista ved å se hvilke navn vi brant mest for. Så ble det kompromiss da, men veldig fornøyd nå i dag.

Skrevet

Jeg stemmer for oppkalling! Jeg fikk ikke lov av min mann å kalle opp sønnen vår, og er fremdeles lei meg for dette i dag.

Skrevet

Der er 6 mnd etter fødsel du må ha et navn.

Skrevet

Men hvordan velger staten navn da? Haha. Alltid lurt på dette.

Bare finner de et tilfeldig navn, eller tar de et fra topplisten? Terningkast? Pilkast på aktuelle navn?

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Gode kombinasjoner her:

Knut Magnus, Tor Magnus, Geir Magnus, Hans Magnus og Hans Henrik.

Tor Mathias kjenner jeg en gutt som heter, han kler navnet sitt godt han.

Geir Henrik og Knut Henrik funker også, men kanskje ikke så godt som de andre.

Ta ett navn fra hver!

Skrevet

Oppkalling er stas! Og når de har mulighet til å bruke Knut og samtidig kalle opp, hadde eg ikkje tvilt! Knalltøft navn, og et friskt pust blant alle Mathias'ene!

Skrevet
Men hvordan velger staten navn da? Haha. Alltid lurt på dette. Bare finner de et tilfeldig navn, eller tar de et fra topplisten? Terningkast? Pilkast på aktuelle navn?

De velger det navnet som er mest vanlig på den plassen/den bydelen barnet blir født.

Skrevet

Det er jo slakterhunden som bæsjet på hodet til muldvarpen :-)

(p)oops :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...