Gå til innhold

Mann som muligens må sterilisere seg ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er på randen til gi opp hormonprevansjon nå ...

Hvor mye koster det og hvor stor er muligheten for å kunne reversere det og få barn senere? Vi ønsker et barn til om 4-5 år ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bare 70-80% får spermier i siden etter reversering av vasektomi, men det er færre enn dette som lykkes med å gjøre partneren gravid (googlet litt).

Kondom?

Endret av ★
Skrevet

Vil man ha flere barn, steriliserer man seg ikke.

Skrevet

Vi vil ha flere barn, men kan ikke få det nå eller med det første.

Kondom kan vi ikke bruke, spiral kjenner både han og jeg uansett hvor korte trådene er og p-piller kan jeg ikke bruke

Skrevet

Vi har levd på en blanding av hoppe av i svingen/kondom etc i over 13 år uten uhell. Bedre enn å sterilisere seg. Vi venter med sterilisering til vi er sikre på at vi ikke skal ha flere barn.

Skrevet

Vet ikke hva det koster, men om dere tenker på å få barn igjen ved en senere anledning ville jeg ikke ha anbefalt sterilisering. Det er mulig å reversere, men det kan også hende at det ikke går så bra og da har dere mistet muligheten til å få flere barn. Om dere sliter med hormonprevensjon så kan dere jo bruke kondom. Det har vi måtte ty til, da jeg tåler annen prevensjon dårlig. Ikke like gøy kanskje, men det finnes mange typer kondomer og noen er veldig tynne og merkes ikke så mye... Lykke til uansett hva dere velger.

Skrevet

Hvis du temper og blir kjent med syklusene dine og dere bruker kondomer i den usikre perioden bør dere jo likevel kunne ha et fint sexliv! Fra dagen etter el har vært og frem til neste mens trenger dere jo ikke bruke noen form for prevensjon.

Fungerer som bare det dette! ;)

Skrevet

Som jeg skrev litt lenger opp kan jeg ikke bruke kondom.

Vi vet ikke lenger hva vi skal gjøre! Hoppe av i svingen tør jeg ikke ta sjansen på

Skrevet

Tåler du eller han ikke kondomer? Eller er det fordi dere ikke liker det?

Er det det siste så kan dere jo lære å like det ;)

Er det det første så har apotekene noen som ikke er vanlig gummi. Jeg tåler ikke de vanlige kondomene, men de fra apoteket fungerer kjempebra! :)

Skrevet

Jeg tåler det ikke. Vi har prøvd alle vi kan få tak i både butikk, kondomeriet og apoteket

Skrevet
Jeg tåler det ikke. Vi har prøvd alle vi kan få tak i både butikk, kondomeriet og apoteket

Da er det å begynne å tempe slik at dere i hvert fall har tiden fra el er over og frem til neste mens!

Vanlig febermåler eller ladycomp.

Skrevet

Her svarer en gynekolog på et spm ang reversering av mannlig sterilisering:

"Sjansen for at det skal lykkes er betydelig større for menn enn for steriliserte kvinner. Jeg tror det er 30-40% sjanse for at det kan lykkes.

Du vil sannsynligvis ikke få det gjort i offentlig regi, men må søke privat. Jeg anbefaler deg å søke en privat fertilitetsklinikk. Hvor bor du i landet? Jeg har ikke prisene for det inngrepet som gjøres på menn. En annen mulighet er å ta ut sæd direkte fra testiklen og befrukte ved prøverørsforsøk (ICSI), det er betydelig dyrere, vel ca 30.000 kr."

Skrevet

Jeg har hørt 30-50 % sjanse for at en reversering går bra. Altså ikke noe å satse så mye på..

Skrevet

Har du prøvd nuvaring?

Veldig lav dose hormoner som slippes lokalt inne i kjeden så det er en av de hormonpreparatene som gir minst bivirkninger.

Om dere skal ha flere barn er virkelig ikke sterilisering å anbefale altså, det er slettes ikke sikkert det går bra å reversere.

Ville nok satset på en temping om ikke noe annet fungerer, da kan dere ha sex uten samleie i de usikre periodene.

Skrevet

For ikke å snakke om hvor dyrt det blir, først må dere betale for steriliseringen, så må dere betale for reverseringen, så må dere prøve å bli gravide på egenhånd og går ikke det må dere selv betale for prøverør. Er ikke noe å satse på om dere har et ønske om flere barn altså...

Skrevet

Hva med p-stav?? Har samme effekt som hormonspiral, men siden den sitter i armen kan dere umulig kjenne den.

Skrevet

Mannen min betalte 1300 kr. Det tar ca 10 uker før man er helt steril.

Akkurat den reversible biten vet ikke jeg noe om.

Skrevet

Finnes ikke p-plaster lenger? P-sprøyte? Ladycomp? P-stav? Er mange muligheter bare dere forsker litt...

Skrevet

Finn en gynekolog som kan å klippe tråden. Den skal ikke være kort men lang. 4-5 cm. Da legger den seg rundt cervix og ingen kjenner noe til den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...