Gå til innhold

når barnet ikke vil spise (syk)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han vil ikke ha noenting, ikke brødskiver, middag, frukt, grøt ingenting..har prøvd alt. Han fikk smake på salte skruer og det spiste han. Ville dere gitt litt sånn bare så han fikk noe i seg?

Vanligvis spiser han veldig bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gitt det barnet faktisk spiser når det er sykt. Som regel blir man fortere frisk når man får i seg næring, og det er jo gjerne det man ønsker ;)

Nå har jeg en gutt som er veldig småspist til vanlig også, så jeg er vel ekstra opptatt av at han får i seg noe når han er syk.

Skrevet

Når barn er syke gjelder andre regler. Da gir man de akkurat det de har lyst på, enten det er chips, sjokolade eller druer, brus, saft eller vann.

Så gi han det han vil ha med god samvittighet :-)

Skrevet

Ville absolutt latt ham få skruer ja, hvis han spiser det. Sønnen min har også fått chips eller saltkjeks når han er syk og småspist. Det salte gjør at det blir lettere å få i ham drikke også.

Skrevet

Hvor gammel er han?

Når barn er syke, så er det jo væske som er viktigst :)

Når vi voksne er syke så spiser vi jo mindre også.

Min gutt hadde omgangsyke for en god stund tilbake, og da var det ganske minimalt med mat noen dager :P

Skrevet

Er det syke barn uten matlyst her så bøtter jeg på med hva som helst, bare det er noe i magesekken. Kjeks, chips, skruer, sjokolade, saft, juice, brus, what ever. Alt er bedre enn ingenting :-)

Skrevet

Han er bare 16 mnd så han er ikke så gammel, men skruer var virkelig noe som gjorde at han fikk noe i seg og dermed fikk noe drikke i seg og.

Han har ikke villet spise eller drikke...

hi

Skrevet

Her var yoghurt fint å gi når min var syk ;) Ellers ga jeg henne det hun ville ;) De tar ikke skade av et usunt kosthold i noen dager når man er syk... Legen sa at jeg skulle gi henne det hun ville ha. Så her var det mariekjeks og yoghurt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...