Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #1 Skrevet 8. september 2012 Virker som det blir mer og mer vanlig at folk kommer inn i et forhold med egne barn. Hvordan er det å være stemor?. Fungerer det, eller er det vanskelig å akseptere barna som sine egne? Er veldig glad for at jeg slipper å forholde meg til ekser og stebarn kjenner jeg..For det virker ikke alltid som stebarn blir behandlet så bra..
Chelseafan Skrevet 8. september 2012 #2 Skrevet 8. september 2012 Jeg synes det er veldig stas og være stemamma,men gutten er bare 18mnd enda,en sikkelig gogutt,blitt veldig gla i han . Venter vårt første barn sammen i Januar jeg og Samboeren Håper han/Henne får et godt forhold til Halvbroren sin
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #3 Skrevet 8. september 2012 Det aller værste for meg i forhold til å være stemor er at moren til stebarnet mitt er en kontrollerende bitch (beklager uttrykket) som også inn i mellom saboterer samvær og kommer med beskyldninger/krangler. (Mannen min har like store problemer med henne som det jeg har altså, og er strengt tatt værst for ham). Hadde det ikke vært for henne så hadde det nok vært tusen ganger lettere å være stemor Har ikke noe problemer med å ha barnet her eller å inkludere barnet, men det er jo klart det trengs litt mer planlegging og diverse. Jeg blir nok aldri knyttet på henne på samme måte som mine egne, men jeg behandler henne på lik linje som dem, både når det gjelder regler, irettesetting og kos/lek. Pga barnemoren må jeg dessverre si at jeg hadde tenkt grundig gjennom ting om jeg skulle blitt sammen med noen andre som hadde barn fra før.. men siden jeg ikke skal ha flere barn så ville det jo blitt et problem å finne noen uten barn
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #4 Skrevet 8. september 2012 Her inne virker det som alle synets stebarnets mor er en bitch. Synes det virker litt merkelig, ofte er ikke sannheten så svart/hvit føler jeg. HI
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #5 Skrevet 8. september 2012 Her inne virker det som alle synets stebarnets mor er en bitch. Synes det virker litt merkelig, ofte er ikke sannheten så svart/hvit føler jeg. HI Kanskje det er enkelte mødre som påstår at stemoren til deres barn er en bitch, men så er det egentlig dem selv??
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #6 Skrevet 8. september 2012 Jeg har vært stemor i snart ti år. Heldigvis har samboeren min og eksen et godt forhold og samarbeid. Tror aldri jeg kan bli like glad i ham som i mine egne, men behandler ham som det han er: En snill og god gutt som jeg er glad i og liker å være sammen med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå