Gå til innhold

Hvor tidlig kan en baby overleve?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste en gang det var en som var født i uke 23 han overlevde og var frisk og fin idag,men hvor tidlig kan man egentlig føde og du får et helt frisk og overlevelse dyktige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter

Skrevet

Jeg fødte i uke 21+6 pga tidlig vannavgang. Legene ga han ingen sjans til å overleve. Tror grensen i Norge er 23 fullgåtte uker. Altså i sin 24. uke ( eller uka etter ). I Tyskland overlevde en gutt som ble født samtidig som jeg fødte ( 2,5 år siden). Han ble født i uke 20 el 21.. Men hvordan det går med den nå vet jeg ikke..

Gjest SweetMommy <3
Skrevet

Her i Norge redder de ikke babyer under uke 24, det fikk jeg beskjed om for snart 5 år siden når jeg hadde tidlig vann avgang, sønnen min døde 24+3... men i sverige redder de barn ned til uke 22 om jeg ikke har hørt feil....

Min sønn var helt frisk så han hadde hadt en sjans å overleve men det brydde de seg ikke om her....

Blir veldigt trist når jeg ser at de reddder barn som er mye mindre andre steder i verden...selfølgelig glad for at de kan redde de, men trist fordi min sønn måtte dø.

Hadde jeg havnet i den situasjonen igjen hadde jeg reist til et annet land å født uten å tenke meg om en gang....

Skrevet

men du var jo over uke 24 så hvorfor gjorde di ikke noe da? Jeg hadde klikka i vinkel tror jeg,ikke at d hadde hjulpet babyen tilbake men..di jobber jo så¨forskjellig for når jeg fødte i uke 33 så ble d fløyet inn en liten gutt født i uke 24 fra østlandet å han var så bitte bitte liten å havna på siden av min datter for hun måtte ligge i kuvøse i 3 døgn på grunn av vann å dritt i lungene å du dæven den lille gutten kjempe å er i dag en frisk å stor gutt på snart 5 år uten varig men..

Gjest SweetMommy <3
Skrevet

Ja det har jeg og lurt mye på, men tror det var fordi han hadde legat med veldig lite fostervann og hadde vanskelig for å øve på å puste, derfor måtte få lungmodningssprøyterne og de gir det ikke før du er 24+0 så får du den neste sprøyten dagen etter så måtte de virke.... han døde dagen etter at jeg tog den siste lungmodnings sprøyten.

Der å da er det så mye informasjon å man er helt ut av seg og kan ikke tenke klart... men jeg ser jo nå at jeg er veldigt missfornøyd med beslutet overlegen og de andre legerne har tatt på våre vegner.

derfor er jeg veldigt bestemt på viss noe sånt vil skje igjen så setter jeg meg på første fly fra Norge.

Jeg hvet at gutten min hadde klart seg for han var helt frisk og han kjempet virkelig,men det hjelper ikke når legene tar avgjørelsen...

Skrevet

Det er ei her inne som hadde lagt ut link til bloggen hennes. Hun fødte i uke 23(?), for et par uker siden tror jeg, og det har gått bra hittil. Lurer på om det var mirakeljenta.blogg.no

Skrevet

Det vet jeg :) kjempe nydelig blogg :) håper ho klarer seg 23 +6 dager var ho født tror jg

Skrevet

Nedre grense for å iverksette livreddende tiltak i Norge, er 23 og ikke 24 uker :)

Skrevet

Oki :) håper babyen holder seg lengre inne enn det :)

Gjest SweetMommy <3
Skrevet

så bra, da har de sikkert endret det nå, for det var uke 24 når min sønn blev fødd for snart 5 år siden,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...