Gå til innhold

Elev i klassen til jenta sier mye stygt og urovekkende!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentungen går i sjette klassen og det er begynt en elev i klassen for en stund siden som uroer meg. Han lager mye støy i klassen, har null respekt for medelever eller lærere og sier mye stygge ting til de andre....dråpen nådde da han sa fitteslikkere til jentene. Jeg har tatt dette opp med lærer og håpet det skulle bedre seg.

Det siste nå er at han forteller at når han gjør det slutt med jenter skjærer han seg og nå skal han hoppe fra broen her for han har ikke noe liv eller venner.....

Hva gjør man? Jeg liker ikke at min datter skal høre på dette og selv om jeg tenker at det er bare med snakket på han lurer jeg på hva som rører seg i toppen på han. De er 11 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noen måneder siden var dette min jobb, å være assistent for elever med adferds problemer. Forøvrig den værste jobben jeg noengang har hatt. Ja, han høres ikke helt god ut. Men ikke ta det opp med lærer(det er sjelden noen vits), gå til rektor med bekymringsmeldinger som dette og krev at skolen snakker med foreldrene til gutten.

Skrevet

Lærerne er nok smertelig klar over problemet... og de satte trolig i gang med prosesser for hjelp allerede før du sa fra, feks oppmelding til PPT/BUP. Du får snakke litt med jenta di om at det er nok en grunn til at han virker så utidig, han har sikkert slitt lenge med hvordan man tar kontakt med folk etc, og har kanskje null støtte hjemmefra. Kanskje FAU/ foreldre kan ha en liten sosial happening for klassen, hvor gutten faktisk opplever noe positivt sammen med de andre?

Skrevet
For noen måneder siden var dette min jobb, å være assistent for elever med adferds problemer. Forøvrig den værste jobben jeg noengang har hatt. Ja, han høres ikke helt god ut. Men ikke ta det opp med lærer(det er sjelden noen vits), gå til rektor med bekymringsmeldinger som dette og krev at skolen snakker med foreldrene til gutten.

Ikke ta det opp med lærer? Seriously? Er enig i at man kan si fra til rektor, altså, men tror dere at lærere bare sitter og smiler og driter i hva som skjer? Poenget er bare at vi ikke kan fortelle alt til dere foreldre....taushetsplikt, you know ;)

Men ja, krev at noe blir gjort :) Prøv også å ikke la frustrasjonen gå utover gutten, han har nok ikke hatt det så greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...