Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #1 Skrevet 8. september 2012 ..å smake på druer, nøtter i løsvekt etc?
Serepta Skrevet 8. september 2012 #2 Skrevet 8. september 2012 Så lenge de ikke er satt frem som smaksprøver - ja. Jeg ville ikke kjøpt en drueklase det var tatt flere druer av for å si det sånn.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #3 Skrevet 8. september 2012 Betaler du for det du tar eller er det tillatt å prøvesmake på varene uten å betale?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #4 Skrevet 8. september 2012 Vet om noen som smaker på feks druene for å smake om de er gode. Da er det på en måte greit, for da har du jo tenkt å kjøpe druene. Men samtidig, om de smaker vondt, så slapp de kjøpe noen vonde druer. Men om du smaker uten å ha tenkt til å kjøpe, da er det stjeling.
☆☆☆ Skrevet 8. september 2012 #5 Skrevet 8. september 2012 Ja, med mindre de er satt fram som smaksprøver.
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. september 2012 #6 Skrevet 8. september 2012 Ja jeg synes det er stjeling og gjør det ikke selv. Man kan jo da bare kjøpe litt hvis det er i løs vekt og smake på dem. Tar jo ikke et bit av eple eller en mandarin for å se om det er godt heller.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #7 Skrevet 8. september 2012 JA! Såfremt det ikke er satt smaksprøver, så regner jeg det som tyveri. Det gjelder også smaking av druer, spising av avkapp av brød skjært opp i butikk eller drikking av drikke på flaske man har planlagt å kjøpe. Det er ikke din vare før du har betalt. Så enkelt er det. Kortet kan streike eller du kan ha glemt kontanter el.l. når du kommer i kassen.
*bolla pinnsvin* Skrevet 8. september 2012 #8 Skrevet 8. september 2012 Smaker stort sett alltid på en drue hvis jeg har tenkt å kjøpe, ettersom det har hendt jeg har endt opp med en uspiselig og sur drueklase. Avkapp av brød ser jeg ikke helt problemet med. Ungen får gjerne det dersom det ligger der fra før når jeg står og skjærer opp. Det skal jo kastes likevel. Utover det, er det vel ingenting som forlater butikken uten at jeg har betalt for det.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #9 Skrevet 8. september 2012 JA! Såfremt det ikke er satt smaksprøver, så regner jeg det som tyveri. Det gjelder også smaking av druer, spising av avkapp av brød skjært opp i butikk eller drikking av drikke på flaske man har planlagt å kjøpe. Det er ikke din vare før du har betalt. Så enkelt er det. Kortet kan streike eller du kan ha glemt kontanter el.l. når du kommer i kassen. Skjønte ikke det med flaska, jeg. Du kjører jo flaska gjennom når du kommer til kassa og må betale like mye enten flaska er tom eller full, så der skjønner jeg deg ikke helt.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. september 2012 #10 Skrevet 8. september 2012 Det med flaska og avkappet er jeg ikke enig i da, hehe. Man betaler jo for drikken, og det koster meg akkurat det samme om jeg har drukket opp innholdet eller ikke. Avkappet blir kasta i søpla anyway. Men ja, det å smake på frukt som ikke er ment som smaksprøver er å stjele, like mye som det er det om man forsyner seg i smågodthylla sånn uten videre. Dessuten synes jeg det er ekkelt, man aner jo ikke hvor mange som har klassa på dem. Foretrekker å ta ting med hjem og vaske det, jeg da.
Hybelkanina Skrevet 8. september 2012 #11 Skrevet 8. september 2012 JA! Såfremt det ikke er satt smaksprøver, så regner jeg det som tyveri. Det gjelder også smaking av druer, spising av avkapp av brød skjært opp i butikk eller drikking av drikke på flaske man har planlagt å kjøpe. Det er ikke din vare før du har betalt. Så enkelt er det. Kortet kan streike eller du kan ha glemt kontanter el.l. når du kommer i kassen. Haha, så når jeg går i butikken på vei hjem fra barnehagen med en sliten og sulten toåring så skal jeg nekte ham å få tygge på en avkappet skive av brødet vi skal kjøpe, sånn i tilfelle kortet mitt skulle streike? For da er det tyveri?? Dummeste jeg har hørt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå