Gå til innhold

"Slanking" under graviditet?


lille oss

Anbefalte innlegg

Jeg er dessverre itt større i volum enn hva jeg bør være, og sist svangerskap gikk jeg med en uoppdagen diabetes som resulterte i en ALT for stor baby. Vil så absolutt ikke gå igjennom det denne gangen også, så da er mitt spørsmål;

Er det skadelig for fostret om jeg prøver å gå litt ned i vekt? Tenker selvsagt ikke på en hestkur, men bare å kutte ut godis og kutte litt ned på mat ellers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I teorien så skal man vel ikke slanke seg under graviditeten, men å kutte ut godis og usunn mat er vel aldri feil. :)

så langt så trenger du ikke spise mer for at den lille skal få det den trenger. Selv er jeg fryktelig sulten, men har en plan om at jeg ikke skal spise mer enn normalt nå i starten, også får jeg heller kjenne på denne sult-følelsen. La på meg litt vel mye sist svangerskap, og det tok to år å komme tilbake til normalen. Håper derfor med å prøve å begrense meg litt, og ikke tenke at "det gjør jo ingenting å kose seg litt ekstra, skal bli stor likevel nå", prøvde å ikke tenke den sist heller, men underbevistheten lot det skje likevel.

Etter hvert vil babyen trenge mer, men om du har for mye fra før, og ikke spiser mer, så tar vel babyen det den trenger først, også tærer du heller litt på det du har fra før, noe som gjør at kroppen din blir slankere.

Men uansett, ta dette temaet opp på første kontroll, så har nok både helsesøster og lege gode råd, både om hvor mye du må spise og hvor mye du bør bevege deg i graviditeten, slik at du ikke blir kroppslig større selv om magen og bebyen vokser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste for babyen er at du spiser sunt og med nok kalorier. Du kan med fordel kutte ut alt med sukker og usunn mat generelt :-) Hvis du skal fokusere sterkt på å spise mindre ville jeg gått til fastlegen og fått litt rådgivning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lev sunnere og hold deg aktiv, så blir det ikke sett som slanking, men en vorden mor som tar vare på seg og barnet sitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke slanke seg under amming og svangerskap. Det som skjer er at når man slanker seg mister man som oftes muskelmasse og når dette skjer frigis det stoffer i kroppen som er giftige. Disse stoffene er farlige for barnet. Men når det er sagt er det aldri feil å kutte ut sukker og søtsaker! Mye er gjort hvis man spiser sunt og beveger seg litt. Har selv noen kilo igjen etter første svangerskap (dette er mitt 3.) og jeg har store planer om å ikke få flere som må jobbes med :-)

 

Min plan er å kutte alt som heter sjokolade og søtsaker og unne meg litt salt innimellom, jeg har ikke noen vane med å spise salt så hvis jeg bare klarer å holde det til like sjelden som vanlig er ikke det noe problem:-) Har så langt ikke spist sjokolade eller søtt!! God start :-)

 

Mitt råd til alle som ønsker å beholde vekta er å spise balansert og sunne måltider. Dvs la alle måltidene innholde sunne karbohydrater, sunt fett og proteiner. Ikke så vanskelig som det høres ut som! Ps. proteiner holder deg lengre mett enn karbohydrater så spis mer proteinrik mat:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...