Gå til innhold

Ringtesten - Hvilket kjønn får dere?


Queen_of_the_road*2_gull

Anbefalte innlegg

Har dere tatt ringtesten for å finne ut hvilket kjønn det bil på babyen dere venter?

Ringtesten stemte på meg sist, og har stemt på alle venninnene jeg har forsøkt den på.

 

Jeg tok den over magen nå, og der pendler ringen frem og tilbake i rasende fart, altså jente.

Tok den også over håndleddet, og da viser den først jente (min første) før den sakner farten og nesten stopper før den begynner på igjen å pendle frem og tilbake. Så da blir det vel jente denne gangen også. :)

Helt greit det, siden alt vi har av babyutstyr og klær er til jente, så kan vi bruke det vi har. :)

 

For de som ikke vet hvordan denne gjøres;

Ta gifteringen/ forlovelsesringen (fungerer sikkert med en annen gullring også), riv av deg et hårstrå og bind ringen fast i enden på dette. Hold så hårstrået med ringen over magen (viser nåværende graviditet), eller over håndleddet (den vil da vise ev. tidligere barn først ved at den sakner farten før den gjennopptar ny fart mellom hvert barn.)

Det er selvfølgelig viktig at man holder hånden man holder hårstrået med helt i ro.

Pendler den frem og tilbake blir det jente og spinner den rundinger blir det gutt. :)

 

Så hva får dere?

Hadde vært gøy om flere av oss i mai-13 klubben tok denne testen så kunne vi følge med hverandre, for så å poste en oppdatering etter fødsel på hva det ble og om testen stemte. :)

 

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nestegang:)

Den viste gutt på håndleddet. Og det har jeg fra før! Og viser gutt på magen, noe jeg selv har trodd fra jeg testet positivt.

 

Mannen sitter selvfølgelig her og forklarer diverse fysiske lover:) jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den viste gutt på håndleddet. Og det har jeg fra før! Og viser gutt på magen, noe jeg selv har trodd fra jeg testet positivt.

 

Mannen sitter selvfølgelig her og forklarer diverse fysiske lover:) jaja..

 

Du får gjøre den på noen venninner med barn, både med jenter og med gutter for å se om den forteller riktig der, og gjør den det kan du jo se hva mannen din sier om det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Moro å gjette, og kunne gjerne gjort det selv, men jeg har dessverre ingen gullring å teste med ;) Det er ikke meningen å være kjip eller teit her, og jeg regner med at dere gjør det mest for underholdningens del selv, men jeg tror ganske sikkert at en gullring ikke kan detektere to x- eller et x- og et y-kromosom i magen - og enda mindre om det har vært det tidligere :P

 

Selv har både kjæresten og jeg skikkelig guttefølelse, men jeg håper på jente. Gleder meg til UL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe spennende:) Er jo faktisk 50% sjanse for at det stemmer også:):P

Jeg prøvde for en liten stund siden, ringen gikk frem og tilbake i stor fart, så da blir det nok heeellllt sikkert jente (har en herlig liten gutt fra før, så helt greit med jente nå, hihi) :)

Men vi får se da:)

Kansje, kansje, kansje de kan se det på en ultralyd etter 12. uke....:)

...har allerede startet shoppinga av nytt babytøy jeg da, klarte ikke å holde meg, da jeg såg så utrolig søte (kjønnsnøytrale) klær på name it:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jente her :) Og er det jeg og Mamma er helt sikre på. Tok testen først og leste "bruksanvisningen" etterpå så ikke hånden skulle bli påvirket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gøy å se om det stemmer nå også. Det stemte iallefall sist. Har prøvd testen på damer jeg ikke har kjent familieforholdene på også, og fått riktig. Så har tro på denne jeg altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korr artig!! Aldri prøvd detta før, måtte jo teste nu ;-) Fikk to gutta på armleddet og det stemmer!! Fikk jente på magen og det er det samme som det kinesiske fødselskartet viser!! Det kinesiske fødselskartet har stemt på de to første. Blir jo superspent her, tru om jeg får pia mi nu.... :-D Morsomt med sånne "tester" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, særlig med tanke på at vi har noen måneder ventetid igjen foran oss:-P men det går fort da...:-):-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er det bare å nyte graviditeten mens man kan. Tiden raser av sted, og det er jo bare åtte måneder igjen. :D det går fort!!! :) jeg har vasket trekkene på bilstol og vippestol i dag. Ikke det at jeg tror det går så fort, men de har vært på utlån til en nabo som har et lite barnebarn som var på besøk, og siden har det stått i garasjen. Ryddet denne i dag og da tok jeg inn utstyret hun har lånt og da var det naturlig å vaske det også. :) gøy med litt forberedelser. Gleder meg som en helt til å begynne ta frem alt babytøyet. :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Ringen snurret som gal over magen , så det viser gutt her :-) Også viste den jente over håndleddet, noe som stemmer ! Morro med slike tester ;-) Om det er sant eller ikke , det blåser jeg i , morsomt tidsfordriv er det ;-) Det blir artig å se om det stemmer ! Jeg var på privat ul i uke 15 og fikk da vite kjønn .. Så jeg må bare vente i 8-9 uker for å kanskje få sett en liten "snopp" eller ei "kaffebønne" , hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok først over håndleddet...viste veldig godt god gutten min på 5år. Så prøvde jeg magen, men der var det usikkert gitt...brukte lang tid..så bittelitt frem og tilbake for så å stoppe også begynne igjen..men da vet jeg ikke om det gikk rundt eller frem og tilbake..var ikke skikkelig som over håndleddet., så da er det bare å se på ul...hehe..kanskje det er to..wæææ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tok jeg testen, først gikk den frem og tilbake også etterpå snurret den! Har lurt på om jeg kanskje bærer på 2 stk.. Usikkert... Vet ikke om HCG var normal eller høy etter 14 dager som ruger. (Assistert befruktning)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ringtesten i går, og her pendlet den fram og tilbake, altså jente. Den kinesiske kalenderen sier også jente.

Magefølelsen derimot, den sier gutt... :P

Blir spennende å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tydelig jenta mi over håndleddet.:) Men på magen var det veldig ubestemmelig. Først litt frem og tilbake, så stoppet den for en stund. Så surret den forsiktig rundt for så å stoppe igjen.

Ble litt skuffet fordi jeg hadde håpet på et tydelig svar... sukk. Vel den kinesiske kalenderen sier jente. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

tok testen jeg også da ble det Jente-gutt-jente-gutt , har 3 jenter fra før så jeg vet ikke hva jeg skal tro det stemte med 2 ihvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser her at hvis ringen går rundt er det jente, og fram og tilbake er gutt. Flere andre plasser jeg har lest etter å ha googlet dette står det omvendt....hmmmm....MIn gikk fram og tibake, og har trodd det betydde gutt helt til jeg leste her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at hvis den går i ring er det jente og frem og tilbake er det gutt. Da har det stemt på to av mine svangerskap...PÅ det ene svangerskapet mitt var det faktisk ringtesten som var rinktig g UL feil. UL viste jente, men ut kom en stor gutt som ringtesten sa :D

denne gangen går den rundt, som jeg mener da indikerer til jente. Kinesiske fødselskart viser også jente, men tidlig UL i uke 11 sa legen kansje det var en gutt, men han viste ikke :P Sa jeg har stor tro på at det er gutt. Men ordinær UL i slutten av nov får vise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet dette da jeg leste dette inlegget for en uke siden og det viste til at jeg skal få en jente. Jeg håper dette stemmer. Ønsker meg så veldig en liten jente. Men blir det gutt blir han selvsagt tatt godt imot. Da blir det bare å prøve en gang til senere... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...