Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #1 Skrevet 8. september 2012 Feber fri nå.. sikkert pga ibux. men ? ingen symptomer. fin og aktiv nå.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #3 Skrevet 8. september 2012 Jeg hadde ikke gjort det for man kan risikere at feberen kommer tilbake og at barnet blir verre. Jeg ville tatt en rolig helg og sørget for at barnet ble helt frisk igjen.
Indigo 08-10-13 Skrevet 8. september 2012 #4 Skrevet 8. september 2012 Nei,, ville holdt barnet hjemme en feberfri dag.. Fort gjort at barnet blir verre hvis det sendes for tidlig ut..
JØBEN Skrevet 8. september 2012 #5 Skrevet 8. september 2012 Det er jo bare og se det an når kl blir 15 vel?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #6 Skrevet 8. september 2012 Ja det er jo egentlig det jeg tenker og. Men du vet bløtt mammahjerte og skuffet jente som ikke får gå i bursdag. Sammtidig så skjønner hun godt når hun er syk, hun sa jo selv i natt at hun ikke kunne gå.
Gjest Morn du Skrevet 8. september 2012 #7 Skrevet 8. september 2012 Grunnen til at barnet er febereri nå, er høyst sannsynlig ibuxen, og det vil si at barnet ikke er friskt. Risikere å bli verre OG å smitte de kommer andre, vil du det?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #8 Skrevet 8. september 2012 nei. av to grunner:1: hun er syk og 2: hun kan smitte de andre.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #9 Skrevet 8. september 2012 Grunnen til at barnet er febereri nå, er høyst sannsynlig ibuxen, og det vil si at barnet ikke er friskt. Risikere å bli verre OG å smitte de kommer andre, vil du det? Ja det er jo egentlig det jeg tenker og. Men du vet bløtt mammahjerte og skuffet jente som ikke får gå i bursdag. Sammtidig så skjønner hun godt når hun er syk, hun sa jo selv i natt at hun ikke kunne gå. Så vi blir nok hjemme
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #10 Skrevet 8. september 2012 Se det an til kl 3 da Kan godt være hun holder seg feberfri og dermed kan gå. Må da være litt rund.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #11 Skrevet 8. september 2012 nei. av to grunner:1: hun er syk og 2: hun kan smitte de andre. Ja det er jo egentlig det jeg tenker og. Men du vet bløtt mammahjerte og skuffet jente som ikke får gå i bursdag. Sammtidig så skjønner hun godt når hun er syk, hun sa jo selv i natt at hun ikke kunne gå. Så vi blir nok hjemme
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 8. september 2012 #12 Skrevet 8. september 2012 Min hadde høy feber i natt hun også, men vi skal på familibrunsj. Mange ser sjeldent Mille Og vil se henne, så vi drar, men ingen andre små barn der da. Ville revudert da tror jeg..
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #14 Skrevet 8. september 2012 Hva ville mammahjertet ditt sagt hvis en av de andre foreldrene lot sitt syke barn dra på festen slik at din lille ble liggende syk med høy feber?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #15 Skrevet 8. september 2012 Feber er fortsatt ikke smittsomt.....
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #16 Skrevet 8. september 2012 Nei HI her.. Nei jeg ser ann kommer ikke feberen tilbake innen klokken 14.00 reiser vi. Feber kan komme når barna er slitene og så det kan være at uken har vært lang og slitsom og.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #17 Skrevet 8. september 2012 Feber er fortsatt ikke smittsomt..... Nei, men grunnen til feberen er ofte det, spesielt når den er så høy og kommer på natten (regner med at barnet ikke er i full aktivitet da).
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #18 Skrevet 8. september 2012 Feber er ikke smittsomt, men grunnen til feber er det. Med så høy feber som 40 i feber vil jeg tro at det ligger en infeksjon bak. Feberen er lavest om morgenen i tillegg til at hun har fått ibux. Jeg hadde blitt provosert om noen hadde sendt sitt barn i bursdag hos meg om de hadde hatt 40 i feber natten før. I bursdagsselskap leker barna tett og tar gjerne feil av drikken etc. Om du sender barnet som er syk i en barnebursdag er det en stor sjanse for at noen av de andre barna blir syke om en stund. Er dette derimot en familie/voksenbursdag så er det mange voksne som ikke bryr seg ettersom de ikke blir så lett syke. Hvis du vet at dette er tilfelle kan dere gå eller spørre om det er greit først.
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 8. september 2012 #19 Skrevet 8. september 2012 (endret) Jeg personlig synes det er ganske spesielt å vurdere og dra i en bursdag etter at barnet har hatt 40 i feber på natten. Bursdager er som regel ganske slitsomme og høylydte, spesielt barnebursdager. å dra med seg et barn som har vært sykt samme natt, er i mitt hode en dårlig ide. Har forståelse for at datteren din blir lei seg over å gå glipp av en bursdag, men sånn er livet dessverre noen ganger. Og det kommer alltids flere bursdager Så for å svare på spørsmålet ditt, nei, jeg ville aldri gjort det. Uansett hvor skuffet barna hadde blitt. Endret 8. september 2012 av Kira bjeffer!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #20 Skrevet 8. september 2012 Feber er ikke smittsomt, men grunnen til feber er det. Med så høy feber som 40 i feber vil jeg tro at det ligger en infeksjon bak. Feberen er lavest om morgenen i tillegg til at hun har fått ibux. Jeg hadde blitt provosert om noen hadde sendt sitt barn i bursdag hos meg om de hadde hatt 40 i feber natten før. I bursdagsselskap leker barna tett og tar gjerne feil av drikken etc. Om du sender barnet som er syk i en barnebursdag er det en stor sjanse for at noen av de andre barna blir syke om en stund. Er dette derimot en familie/voksenbursdag så er det mange voksne som ikke bryr seg ettersom de ikke blir så lett syke. Hvis du vet at dette er tilfelle kan dere gå eller spørre om det er greit først. Barnehagen sier at vi skal holde barna hjemme en feberfri dag, men hvorfor sier legene at det ikke er nødvendig, da feber ikke er smittsomt, og at dersom en bare har feber og ingen andre tegn på sykdom, kommer det av at barnet er slitent eller har blitt for kaldt. HI nevner ikke andre tegn til sykdom, noen som antyder at dette bare er feber og dermed ikke smittsomt. Provosert for at de har hatt feber på natten? Er alt svart hvitt i din verden?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #21 Skrevet 8. september 2012 nei. av to grunner:1: hun er syk og 2: hun kan smitte de andre. Ja det er jo egentlig det jeg tenker og. Men du vet bløtt mammahjerte og skuffet jente som ikke får gå i bursdag. Sammtidig så skjønner hun godt når hun er syk, hun sa jo selv i natt at hun ikke kunne gå. Så vi blir nok hjemme Hun blir skuffet ja, men tenke deg alle de andre ungene som blir skuffet over at de ikke kan gjøre ting i tiden fremover, fordi du ikke ville skuffe jenta di, og de andre ble dermed smittet. Gjør noe kjekt sammen hjemme, du og jenta di
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #22 Skrevet 8. september 2012 Alt er ikke svart/hvitt i min verden. Men jeg synes verden har blitt et alt for egoistisk sted. Man sender barn i barnhagen etter febernedsettende eller etter at de har kastet opp om natten fordi det ikke basser at man er hjemme. Man kjører inn i gatetun der det er innkjøring forbudt og lite oversiktlig fordi det passer best å kjøre til døren osv,. Når barnet har hatt 40 i feber om natten har det mest sannsynlig en infeksjon. Denne kan smitte de andre barna. Nei, den er nok ikke farlig, men mange av de andre barna risikerer å bli syke og gå glipp av ting de gleder seg til. Hvorfor skal det at det at ditt barn gleder seg til bursdag gjøre det greit at du utstter andre barn for smitte? Jeg blir ikke provosert av at barnet har feber på natten, men at man velger å ikke ta hensyn til andre. Om man spør de man skal i besøk til og de synes det er greit er det en ting, men det å bare dukke opp med et (mest sannsynlig) sykt barn synes jeg er egoistisk
Collette Skrevet 8. september 2012 #23 Skrevet 8. september 2012 Det er sant at feber kan komme når de er slitne. Det skjer ofte her i huset. Jeg merker det på vei hjem fra barnehagen at han virker sliten. Så sovner han gjerne på sofaen og vi bærer han i seng. Etter to timer våkner han med høy feber og er helt utslått. Må bære han på do. Dagen etter er han frisk som en fisk. Snodig! Jeg ville latt henne gå i bursdag.
Kliko Skrevet 8. september 2012 #24 Skrevet 8. september 2012 Feber er fortsatt ikke smittsomt..... Feber i seg selv er ikke smittsomt nei, men årsaken til feber kan godt være smittsom.
jente___ Skrevet 8. september 2012 #25 Skrevet 8. september 2012 Her hadde den lille i huset ikke fått lov, grunnet at feberen helt sikkert kommer tilbake. Min mamma hadde alltid meg hjemme og inne en feberfri dag, og det samme gjør jeg. Hvorfor ikke bake no godt til vesla og bare kose dere sammen og la kroppen hennes få hvile? Her er sjangsen for feberkramper stor, så har kansje noe med det at jeg er så "nazi" på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå