Gjest Sekretøsa Skrevet 8. september 2012 #1 Skrevet 8. september 2012 Bør han ikke heller i den grad det er greit at han drikker, dra på fest og drikke med kamerater?? Det å sitte hjemme alene og ta "en øl og en røyk før jeg legger meg", blir ikke det litt feil?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #2 Skrevet 8. september 2012 Det kommer helt an på hvorfor han drikker alene, mengden, hvor ofte osv. Om det er, som du sier, bare en øl på en fredag så høres det langt sunnere ut enn fyllefest med kompiser, forutsatt at han har kompiser og ikke er ensom, og da er vi igjen tilbake til hvorfor osv.
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. september 2012 #3 Skrevet 8. september 2012 Aner ikke hvorfor. Men det var relativ ofte synes jeg. Kan være midt i uka så vel som i helga... Han har noen kamerater, men de er ikke helt i vater...
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #4 Skrevet 8. september 2012 Det viktigste er å finne ut hvorfor han drikker. Om man ikke vet hvorfor så får man ofte ikke gjort så mye. Videre: Kan drikkingen ersattes med noe annet, og det finner man gjerne ut når man finner årsaken. Det er alltid viktig å finne ut: Hva ligger bak og hva kan vi gjøre for å rette på det som ligger bak. Unge mennesker bør ikke lage seg vaner med å drikke ofte, uansett om det er alene eller sammen med venner. Gode drikkevaner er et greit verktøy å ta med seg inn i voksenlivet og derfor bør dere hjelpe ham med å skaffe seg disse vektøyene. #2
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. september 2012 #5 Skrevet 8. september 2012 Takk for råd:) nå er det ikke stort jeg kan gjøre med denne gutten, men jeg skal si det videre til noen som kan. Han har allerede blitt stoppet av politiet 2 ganger for å kjøre bil, stjålet store kjøretøy, ødelagt en annens eiendom osv osv. Så noen må jo ta tak i dette før han havner helt utpå...
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #6 Skrevet 8. september 2012 Da har han nok langt større problemer enn bare drikkingen, skulle jeg tro. Flott av deg at du bekymrer deg og vil ta tak i det! #2 og #4
Light of my life Skrevet 8. september 2012 #7 Skrevet 8. september 2012 Høres ut som det er flere ting du bør ta tak i med denne 17 åringen ja. Å sitte hjemmeå drikke alene i den alderen er IKKE normalt. Lykke til
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. september 2012 #8 Skrevet 8. september 2012 Høres ut som det er flere ting du bør ta tak i med denne 17 åringen ja. Å sitte hjemmeå drikke alene i den alderen er IKKE normalt. Lykke til Skal melde min bekymring videre. Men siden foreldrene gir faen og han snart er myndig, så gjør ikke barnevernet noe med det. Synd, for han kunne blitt så flott!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå