Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #1 Skrevet 7. september 2012 Så skal vi ha dåp i morgen, og gutten vår er akkurat fylt 1 år. Jeg må si at jeg gruer meg litt til å bære han Han skal alltid gå selv, og HATER å få vann på hodet. Han skal døpes i en tid hvor han ikke sover, så det vil si at jeg må legge han ned (holde han liggende på armen) når jeg bærer, noe han virkelig hater! Grunnen til at vi har sen dår er rett og slett på grunn av praktiske årsaker med tanke på familie ol om noen måtte lure. Uff, er vel kanskje bare nervene som begynner å komme før den store dagen
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #3 Skrevet 8. september 2012 Hvorfor må han ligge på armen din hvis han ikke liker det? Har da sett flere barn blitt båret sittende når de skal døpes. Er ingen regel om at de må bæres eller holdes på hverken den ene eller andre måten. Du kan jo også advare presten litt om det med vannet på forhånd. Så kan dere bare holde ham litt fremover mens presten tar noen symbolske dråper i hodet. Det går så fint atte!
Honningmelon Skrevet 8. september 2012 #4 Skrevet 8. september 2012 Vår datter er 16 mnd og skal døpes før jul. Vi kommer ikke til å ha henne liggende på armen. Hun får sitte på armen sånn vi bærer henne til vanlig. Det med vann i hodet liker ikke min heller, men det skal jeg snakke med presten om, så finner vi helt sikkert en løsning.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #5 Skrevet 8. september 2012 Jeg har tenkt å holde henne oppreis når vi går opp, men må legge henne ned når hun skal døpes. De 10 sekundene det tar er nok til at verdens høyeste hyl kommer frem.. Uff, gleder meg til dagen er over, jeg! HI
Major HotLips Houlihan Skrevet 8. september 2012 #6 Skrevet 8. september 2012 Min eldste var 2 år da jeg døpte henne. Hun gikk opp selv og sto da presten hadde vann på hodet hennes, gikk helt fint
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. september 2012 #7 Skrevet 8. september 2012 Om hun liker å gå selv,hvorfor ikke bare la hun gå opp selv? Det er jo bare søtt Når vi døpte yngste da han var 1 år så sa presten at han godt kunne sitte forovervendt sånn at han så ned i vannet mens presten tok vann på hodet. Han anbefalte det faktisk for mange av 1 åringene blir så fasinert av vannet. Lykke til,det går nok kjempefint Og gratulerer med dåpsbarn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå