Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #1 Skrevet 7. september 2012 http://www.nav.no/Familie/Enslig+mor+eller+far/Utdanningsst%C3%B8nad Gjelder denne for nettskole også? Vil gjerne få startet opp på helsefagarbeiderlinja, så tenkte å ta det på nett nå som jeg er hjemme med en baby. Siden jeg er 22 år har jeg jo ikke krav på skoleplass lengre. Men nettskole er jo dyrt, og siden jeg mottar overgangsstønad har jeg ikke krav på stipend sånn som jeg har forstått det. Jeg har ikke fullført videregående.
<3 2G <3 Skrevet 8. september 2012 #3 Skrevet 8. september 2012 Du får vel lån der deler gjøres om til stipend når du har fullført Evt eksamener?
elskerlivet Skrevet 8. september 2012 #4 Skrevet 8. september 2012 Om studiebelastningen er minst 50 % kan det bli godkjent. Hovedvilkår formål få utdanningsstønad er at du ikke har en fagutdanning fra før. Unntaksvilkår fort dekke Nettskole er at det ikke finnes tilsvarende på ordinær skole eller hensiktsmessigheten i å likevel gå nettbasert.. F.eks at du kan begynne nå på tross av baby uten bhg..
Anonym bruker Skrevet 14. september 2012 #6 Skrevet 14. september 2012 Dersom du mottar full overgangsstønad og skolen, og studiet, du ønsker å ta blir godkjent av NAV så kan du søke og få innvilget utdanningsstønad. Du kan også søke Lånekassen om lån + stipend, samt forsørgerstipend. Hilsen alenemamma som er heltidsstudent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå