Gå til innhold

Er det noen som alternative her?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår ikke spørsmålet ditt...?

 

Hva mener du med alternative?

Skrevet

Jeg er ikke alternativ, men min søster er ganske alternativ. Og hverdagen hennes er etter min mening relativt vanskelig. Kan ikke gå ut og spise "vanlig" mat, kan ikke drikke kaffe der og der fordi de ikke har den og den melka. I familiesammenkomster lager hun egen mat/kaker/kaffe. Vil ikke bruke de og de produktene. Alt fra såpe til dopapir, kosmetikk osv. Denne livsstilen er jo også en dyr livsstil sammenlignet med den "normale" livsstilen flertallet i samfunnet har. Hun spiser en del rawfood og lager omtrent all mat selv. Det er mat som ofte tar lang tid og lage. Hadde hun ikke vært trygda tror jeg faktisk ikke hun hadde hatt tid til å ha en slik livsstil. Jeg synes det virker veldig tungvindt, og hver gang det er familiesammenkomster eller vi møtes ute syns jeg det er vanskelig og nesten flaut å være sammen med henne. Det er nok fordi hun er en vanskelig kunde og liker å gjøre stort ut av seg ute blandt folk. Nesten litt sånn "se på meg, jeg er bedre enn deg for jeg må ha økologisk soyamelk!". Og hvis noen ikke har det hun ønsker så lager hun nesten et lite nummer av det. Mye pga dette misliker jeg den alternative livsstilen, hun kan til tider nesten virke hjernevaska av den, livet hennes sentrerer liksom rundt den. Hun har veldig sterke meninger om denne livsstilen og argumenterer høyt og krast mot alle som har en liten innvending eller er uenig. Syns hun er ganske sær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...