Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #1 Skrevet 7. september 2012 Hvor mye penger bruker dere på mat og div kjøpt på matbutikk i mnd? Vi er 5 i familien og bruker i hvertfall 10.000. Jeg tror kanskje vi burde klart oss på mindre. Spare litt.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #2 Skrevet 7. september 2012 Er ikke helt sikker, men ca 4000. Da er en voksen og et barn + et barn en dag i uken og annen hver. Og minus barn en dag i uken og annen hver helg.
B-e-a Skrevet 7. september 2012 #3 Skrevet 7. september 2012 Tror trikset er å handle sjeldnere. sparte masse på å planlegge innkjøp. feks handle for to uker eller en mnd i slengen. så KUN handle frukt, grønnsaker og melkeprodukter ol hver 7-10 dag.. jo ferre turer på butikken, desto mindre spontankjøp. vi var fire stykker den gangen vi startet med det, og gikk ned fra 12000 i mnd på matvarer til 5000.
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. september 2012 #4 Skrevet 8. september 2012 Vi er 4 og holder oss på 6tusen....handle stort og sjeldent er nok tingen:)
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #5 Skrevet 8. september 2012 Vi er ro voksne og fire barn, de to eldste barna er i verste voksealder og i tillegg aktive idrettsgutter (spiser som hester) Vi bruker ca 12.000,- i måneden i matbutikken.
LuksusLiv Skrevet 8. september 2012 #6 Skrevet 8. september 2012 Det vet jeg faktisk ikke, burde kanskje prøvd å få litt oversikt på det, men....
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #7 Skrevet 8. september 2012 vi er 1 voksen 1 barn,har for rundt 3000 i mnd , noen ganger mindre. Handler veldig ofte på salg, ti kroners tilbud hos obs,spar ica osv. Eller andre tilbud, hvor man f.eks får 3 pk karbonadedeig til 100 kroner, salg på håndsåpe og tolalettpapir, osv. Da handler jeg stort , slik at jeg gjerne har av de aktuelle varene i nesten 1 år.
Nordhagenjentene :) Skrevet 8. september 2012 #8 Skrevet 8. september 2012 2 voksne (hvorav 1 spiser for 2-3 ;P), en 4-åring og en 12-åring annenhver helg. Vi bruker 7000-7500 hver måned. Ta vare på ALLE kvitteringer noen måneder, og sjekk de. Se hva som suger penger. Men ellers er det et godt tips å handle mye og sjelden, samt å kutte ut handling på Meny, Mega o.l. Rema og Kiwi er mye billigere.
Tunfisken Skrevet 8. september 2012 #9 Skrevet 8. september 2012 Det går så uhorvelig mye penger i husholdningsartikler i måneden.... Vaskepulver, skyllemiddel, oppvaskemiddel, såper, shampoer, balsamer, zalo, jif til det ene og det andre, dopapir, tørkerull, pålegg, brød, middager, kosemat til helgen, grønnsaker, frukt, juice, melk, brus, saft, plaster, ansiktsvask og krem til tenåringshud, bind, tamponger, truseinnlegg, matpapir, fryseposer, mel, egg, bakepulver, gjær, tran, vitaminer, osv osv osv... Snart må det legges til bleier, salver og babymat også For ikke å snakke om truser, sokker og annet undertøy, nye klær til jente i voksefasen, nye bukser til meg som eser ut og ikke bare vil gå i joggebukser. Snart blir det babyklær, vogn, bilstol, seng, kurv, lekegrind, stellebord, ammeinnlegg, ammeBH, pumpe osvosvosv! HERREGUD så mye penger som rømmer fra kontoen. Haha jeg blir gæærn!! Puh!! Glad er jeg for at vi tjener OK med penger og ellers har er strålende flott liv for ellers hadde jeg fått den store skjelven nå
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #10 Skrevet 10. september 2012 Det går så uhorvelig mye penger i husholdningsartikler i måneden.... Vaskepulver, skyllemiddel, oppvaskemiddel, såper, shampoer, balsamer, zalo, jif til det ene og det andre, dopapir, tørkerull, pålegg, brød, middager, kosemat til helgen, grønnsaker, frukt, juice, melk, brus, saft, plaster, ansiktsvask og krem til tenåringshud, bind, tamponger, truseinnlegg, matpapir, fryseposer, mel, egg, bakepulver, gjær, tran, vitaminer, osv osv osv... Snart må det legges til bleier, salver og babymat også For ikke å snakke om truser, sokker og annet undertøy, nye klær til jente i voksefasen, nye bukser til meg som eser ut og ikke bare vil gå i joggebukser. Snart blir det babyklær, vogn, bilstol, seng, kurv, lekegrind, stellebord, ammeinnlegg, ammeBH, pumpe osvosvosv! HERREGUD så mye penger som rømmer fra kontoen. Haha jeg blir gæærn!! Puh!! Glad er jeg for at vi tjener OK med penger og ellers har er strålende flott liv for ellers hadde jeg fått den store skjelven nå Er så enig med deg. Noen ganger syns jeg pengene bare renner ut. HI
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 10. september 2012 #11 Skrevet 10. september 2012 Her tar jeg ut 4000 kr i mat og husholdningspenger når jeg får lønn. Handler middager for 1 mnd om gangen, dopapir, bleier, vaskepulver osv. matvarer som brød, frukt, salat osv handler jeg inn når vi trenger da de holder ikke så lenge i kjøleskap. Setter av 150 kr til helgen som skal gå til snop, brus og chips. Men bruker som oftest ikke mer enn 100 kr av det. Vi spiser oss alltid mett, og unner oss noe godt hvis vi vil. Så 4000 er mer enn nok for oss. Følger med på tilbud og handler inn der når det er, sparer en del på det også.
År og dag Skrevet 10. september 2012 #12 Skrevet 10. september 2012 Ikke så lett å vite hva vi bruker nøyaktig, fordi ofte handler vi andré ting enn mat og husholdningsartikler på Rema eller coop. F.eks ullundertøy, sokker, bursdagsgaver, bøker, regntøy osv. Men tror vi bruker ca 8000 kr per mnd. Men vi kjøper ofte store mengder kjøtt / fisk når det er sesong og billig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå